Anmeldelse: Off Campus #1: Aftalt Spil

29455376pink 5 stjerner



  • Titel: Aftalt Spil
  • Serie: Off Campus #1
  • Forfatter: Elle Kennedy
  • Antal Sider: 354
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Deal
  • Forlag: Flamingo
  • ISBN: 9788702201758
  • Læst: 29/4 til 2/5

Hannah er på alle måder fuld af selvtillid; bare ikke når det kommer til sex og forførelse. Nu er hun blevet forelsket i Justin, men hvordan skal hun fange hans opmærksomhed? Den eneste måde er, at gøre ham jaloux. Også selvom det indebærer, at hun skal privatundervise den irriterende, barnlige, selvtilfredse ishockey-holdkaptajn, Garrett, i bytte for en såkaldt ‘date’.
Men det går hurtigt op for Garrett, at han ikke bare vil være en brik i et barnligt spil. Han bliver nødt til at overbevise Hannah om, at den fyr, hun i virkeligheden er forelsket i, er ham.


Anmeldereksemplar fra forlaget Flamingo.

Det her er uden sammenligning den bedste bog jeg har læst i år. Den var helt og aldeles fantastisk, den var sexet, hysterisk morsom, romantisk og virkelig fængende. Jeg slugte den råt, det er sådan en type bog man bliver glad i låget af at læse, og samtidig er fuld af romantik og hot sex.

Jeg tror faktisk ikke der var ene eneste ting ved den her bog jeg ikke kunne lide. Jeg var totalt solgt til stanglakrids, det hele gik op i en højere enhed, og allerede nu ved jeg, at det bliver en bog jeg kommer til at læse igen og igen. Historien fortælles i jeg-fortæller af skiftevis Hannah og Garret. Hannah og Garret er egentlig modsætninger, Hannah er sanger på musiklinjen på Briar college, og Garret er holdleder for ishockeyholdet. Så en sportsidiot og en kunstner. Ikke ligefrem et match made in heaven, og Hannah har da heller ikke ret meget til overs for Garret. Men det ender med at de indgår en aftale. Hannah hjælper Garret med at bestå faget Etik, så han kan blive på ishockeyholdet, og han hjælper hende med at gøre hendes drømmefyr jaloux og få ham til at lægge mærke til hende.

Jeg er vild med Hannah. Hannah er en helt fantastisk personlighed. Hun er blevet voldtaget, men i stedet for at være et offer er hun en survivor, og jeg har så meget respekt for hende for det. Jeg synes det var helt fantastisk at hun kunne komme videre på den måde, at hun blev til en overlever og blev stærkere af oplevelsen. Derudover er hun fantastisk sympatisk, hun er ikke en Mary Sue, men er stadig venlig, rar og modig, og virkelig et godt menneske. Hun kan blive vred, ked af det og gal i skralden ligesom alle os andre, men man kan virkelig mærke at hun er et ordentlig menneske indeni. Og så er hun bare helt ustyrlig sjov. Hun har de sjoveste comebacks og kommentarer, både i sine tanker og i det hun siger til folk, og jeg var simpelthen vild med det!

Garret er jo så Hannahs modsætning. Han er en fratboy, han er en jock, og han har helt sikkert selvtilliden i orden. Han knalder puck-bunnies når han har lyst, for han er ikke til faste forhold. Umiddelbart lyder han som verdens største narrøv, men i løbet af to-tre kapitler fra Garrets synspunkt ændrede jeg fuldstændig mening om ham. Garret er udadtil alt det jeg virkelig ikke kan snuppe, og alligevel formår bogen at få mig til at synes om ham – og falde for ham for den sags skyld. Garret er simpelthen en helt fantastisk fyr. Han ved godt selv han er lækker, men han er ikke arrogant eller selvoptaget. Tværtimod er han selvironisk på den mest hysterisk sjove måde, han er charmerende og ligesom med Hannah er han virkelig inderst inde et godt menneske.

Der er en helt fantastisk kemi mellem Hannah og Garret. De mundhugges på den sjoveste måde, jeg grinede simpelthen så meget af deres samtaler og havde en fest med at følge de to. Der er heller ingen tvivl om at der er gnist imellem dem. De er hottere end hot, tiltrækningen er ikke til at tage fejl af, og der er virkelig nogle fantastiske sexsscener, som oven i købet virkede realistiske. Jeg er så meget fan af romantikken, og jeg er totalt meget fan af Garret. Ny bookish boyfriend lige der.

Der er ikke noget revolutionerende over historien overhovedet, men den er spændende, ind imellem nervepirrende og hjerteknusende, og det er alle tiders fantastiske feel-good-historie. Det er jo ikke fordi man er i tvivl om hvordan det skal ende, men det er alligevel en fantastisk historie, som stadig er spændende selvom man jo godt kender udfaldet.

AFTALT SPIL er simpelthen den mest fantastiske sjove, humoristiske og romantiske bog. Den var så god at jeg blev helt glad ind i sjælen – jeg grinede røven i laser flere gange,  humoren er helt fantastisk, romantikken er gnistrende hot og virkelig medrivende, og karaktererne er fantastiske. Hvis du ikke har læst den her bog, så gør dig selv den tjeneste. Man bliver simpelthen bare så glad af den.

4 meninger om “Anmeldelse: Off Campus #1: Aftalt Spil

  1. Pingback: Aftalt spil af Elle Kennedy | trolderier

  2. Pingback: 2016’s 10 Bedste Bøger – Sus' bogblog

Skriv en kommentar