Cover Release: Throne of Glass #5: Empire of Storms

Helt ærligt, så er Throne of Glass ikke en af mine yndlingsserier. Det er rigtig mange menneskers absolutte favorit, men for mig har det været en meget op og ned serie. Heir of Fire var helt fantastisk, men bog 4? Den var god, men så heller ikke mere. Men jeg har ikke opgivet serien, for jeg kunne egentlig rigtig godt tænke mig at vide hvordan det hele slutter. Da jeg startede serien havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at plottet og serien ville gå i den retning den gjorde, og nu er jeg virkelig spændt på hvor den ender henne.

I forhold til coverne til bog fem, så er de nok ikke lige min kop te. Når jeg siger coverne, så er det fordi jeg gerne vil vise både US og UK coverne. Jeg er helt klart mest til UK coverne, selvom US coverne er helt OK også. Det øverste cover er den amerikanske US cover, og det nederste er det engelske UK cover.

28260587

 

29589906

Meh. Det er sådan cirka hvad jeg følte da jeg så coverne. Ilden er da meget pæn, men ellers synes jeg de er totalt intetsigende. Den blå titel på UK coveret er virkelig træls, den ser helt udvasket og forkert ud sammen med ilden. Meh. US coveret har da lidt mere liv, men det ser bare så udvasket og kedsommeligt ud.

Nedenfor kan i se seriens covers sammen, først US coverne og så UK coverne. Sammen ser det jo meget godt ud, men jeg synes altså coveret til bog fem i sig selv er temmelig kedsommeligt i begge udgaver.

throneofglassUS

ThroneofglassUK

Så ja, det ser godt nok ud sammen, og Thank God at de har beholdt det samme cover design. Der kommer en 6. bog næste år, som er den sidste i serien, så de har bare at holde covertemaet. Empire of Storms er bog fem, og den udkommer til efteråret.

13519397
After serving out a year of hard labor in the salt mines of Endovier for her crimes, 18-year-old assassin Celaena Sardothien is dragged before the Crown Prince. Prince Dorian offers her her freedom on one condition: she must act as his champion in a competition to find a new royal assassin.

Her opponents are men-thieves and assassins and warriors from across the empire, each sponsored by a member of the king’s council. If she beats her opponents in a series of eliminations, she’ll serve the kingdom for four years and then be granted her freedom. Celaena finds her training sessions with the captain of the guard, Westfall, challenging and exhilirating. But she’s bored stiff by court life. Things get a little more interesting when the prince starts to show interest in her… but it’s the gruff Captain Westfall who seems to understand her best.

Then one of the other contestants turns up dead… quickly followed by another. Can Celaena figure out who the killer is before she becomes a victim? As the young assassin investigates, her search leads her to discover a greater destiny than she could possibly have imagined.

3 meninger om “Cover Release: Throne of Glass #5: Empire of Storms

Skriv et svar

