Anmeldelse: Losing It #1: Som Stjernerne Står

29617815pink 4 stjerner



  • Titel: Som Stjernene Står
  • Serie: Losing It #1
  • Forfatter: Cora Carmack
  • Antal Sider: 278
  • Udgivelse: 2016
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Losing It
  • Forlag: Lovebooks
  • ISBN: 9788711513057
  • Læst: 14/4 til 18/4

Kontrolfreaken Bliss Edwards er 22 år og snart færdig på college. Hun er glad for sit liv, hun er omgivet af gode venner, og hun har tjek på tingene. Der er bare én lille detalje: Hun har aldrig været i seng med en fyr.

En aften beslutter hun sig derfor for få det overstået med et one-night-stand. Men hun får i sidste øjeblik kolde fødder og efterlader en flot fremmed alene i sin seng. Og som om det ikke var pinligt nok i sig selv, opdager hun dagen efter, at hendes nye dramalærer er manden, hun efterlod nøgen i sin seng for mindre end otte timer siden …

Cora Carmack er en amerikansk bestsellerforfatter, opvokset i en lille by i Texas og bosat i New York, hvor hun tilbringer sin tid med at skrive, rejse og bingewatche Netflix. “Som stjernerne står” er hendes debutroman og den første bog i den populære Losing It-trilogi. Bogen strøg til tops på både New York Times’ og USA Todays bestsellerliste med raketfart og er i dag solgt til udgivelse i mere end 10 lande.


Anmeldereksemplar fra forlaget Lovebooks.

Årh hvor var der bare den sødeste, sjoveste romance jeg har læst længe! Den er fluffy, skøn og virkelig medrivende. Jeg læste det meste af bogen i to hug over to dage, da den ligesom først kom i gang kunne jeg ikke rigtig slippe den igen.

Bogen handler om pigen Bliss, som er 22 år og jomfru. Hun går på universitetet, hvor hun læser drama, og bogen starter ud med at hende og hendes bedste veninde har lagt en plan. Bliss skal af med sin mødom, og det skal ske med en tilfældig fyr hun samler op fra en bar, så hun kan komme videre i sit liv. Det går ikke heeeelt som planlagt, for Bliss mister modet i sidste øjeblik og fodrer ham en undskyldning om at skulle hente sin syge kat. En kat som hun ikke har, vel og mærke. Der er bare lige et problem: fyren viser sig at være hendes nye dramalærer. Talk about awkward.

Bliss er en kontrolfreak, men hun er også sød, venlig og lidt usikker på sig selv. Hun ved ikke helt hvad hun vil efter universitetet, hun tvivler på sine egne evner – især i sengen. Men hun er passioneret omkring teater og skuespil, hun ved bare ikke helt, om hun skal stå på scenen eller bag den. Hun er også usikker over at have så lidt erfaring med romantik, og fyre har egentlig ikke rigtig interesseret hende. Indtil Garrick dukker op i hendes liv.

Gnisten mellem Bliss og Garrick er brændende hot, og tiltrækningen mellem dem er ikke til at tage fejl af. Det var helt fantastisk at læse om de to sammen, hvordan tiltrækningen blev stærkere og stærkere efterhånden som de falder for hinanden. Det er virkelig skøn romance, hvor man virkelig får lov til at mærke dem falde for hinanden, også selvom det foregår over forholdsvis kort tid. Der er virkelig kemi imellem dem, og de er så søde, sjove og gnistrende sammen at man får helt åndenød.

Jeg var vild med historien, vild med at det jo selvfølgelig hander om Bliss og Garrick, men også om at gøre det rigtige og finde ud af hvad man vil. Jeg kunne rigtig godt lide, at man også hører om studiet, de andre undervisningstimer og auditions. Det her indblik ind i dramastudiet på et amerikansk universitet synes jeg var fedt, og jeg elskede at Bliss også gik ud med sine venner, at hun havde en del af dem og at de også har en plads i historien. Der var specielt en scene, hvor alle drikker sig plørefulde, som var skide sjov og virkelig humoristisk fortalt.

Når jeg så ikke var helt oppe og ringe, så var det nok fordi jeg ikke selv faldt for Garrick. Jeg faldt helt klart romantikken og spændingen mellem Bliss og Garrick, men aldrig rigtig for Garrick selv. Til gengæld faldt jeg måske lidt for Cade, han var da bare fantastisk! Men altså, jeg manglede at føle mere for Garrick, at føle lidt at jeg selv faldt for ham sammen med Bliss.

Men derudover, så var det alle tiders skønne, romantiske bog, som jeg fløj igennem på ingen tid. Der var så mange gnister mellem Bliss og Garrick, og det var en fornøjelse at følge dem falde for hinanden. Jeg elskede settingen, universitetet og dramalinjen, og jeg var vild med slutningen! So cute ❤

En mening om “Anmeldelse: Losing It #1: Som Stjernerne Står

  1. Pingback: Nyt På Reolen #110:All them books | Sus' bogblog

Skriv en kommentar