Nyt På Reolen #110:All them books

Det her er temmelig meget et cumulative haul, jeg har fået en masse små bogpakker over nogle uger, og bestemte mig for at samle dem i et indlæg. Mest fordi jeg får læst så meget for tiden (tak, to timers bustur om dagen), og der også skal være plads til anmeldelser, og så kan der altså ikke være bookhaul på bloggen hver anden dag😛

Det er faktisk alle sammen anmeldereksemplarer, mest fordi jeg er fattig som en kirkerotte. Jeg sparer op til Bogforum, og Fantasyfestival var også lidt hård ved den slunkne pengepung. Jeg har dog lagt en preorder på Black Dagger Brotherhood #14, som udkommer i den udgave jeg gerne vil have 1/11. Hold nu kæft jeg glæder mig til den bog! Jeg har ti bøger at vise jer i dag:

2016-10-12-09-17-01

Det er en blandet stak, noget tidsrejseromance (Smaragdgrøn), Fantasy, paranormal romance og YA contemporary.

2016-10-12-09-17-31

Hvis Jeg Var Din Pige var en suprise-pakke fra forlaget Carlsen. Jeg har allerede læst den og skrevet anmeldelsen, men om anmeldelsen kommer på bloggen før indlægget her må tiden vise. I hvert fald var den helt vildt god, og jeg er så glad for jeg fik den læst selvom jeg egentlig ikke troede den ville være noget for mig. Jeg havde lidt samme oplevelse med den som jeg havde med En Flænge i Himlen(anmeldelse her).

Witcheren er første bog i en serie på 4 bøger, som er bøgerne bag spillet The Witcher. Et spil som jeg har spillet latterligt meget og virkelig elsker, så da jeg fik en mail fra Gyldendal om jeg var interesseret var jeg sådan lidt: Hell Yes! Gimme!. Jeg ville selv have sendt dem en mail, men de kom jo så først😛 Jeg har ikke læst den endnu, men jeg har kigget lidt i den, og det ser ud som om fortællestilen er sådan lidt 3. person observerende, noget jeg måske lige skal vænne mig til. Nu får vi se om det fungerer, men jeg glæder mig i hvert fald til at læse bogen bag de spil, som jeg virkelig har elsket.

Oprørerne er 2. bog i Talon-sagaen, og jeg fik den i forbindelse med Julie Kagawa-arrangementet i Odense. Jeg har læst bog et på engelsk det år den udkom, og den var virkelig god, så jeg er klar på at fortsætte drage-eventyret. Anmeldelse af første bog her, og tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplaret.

2016-10-12-09-18-13

De næste to bøger har faktisk en lidt sjov historie. Jeg lagde et billede af havfruebøger på min Instagram, og Camilla Wandahl svarede og spurgte om jeg ville have en til samlingen? Det ville jeg gerne, jeg så nemlig at Karin fra SkrivepultenKarin fra Skrivepulten havde givet bøgerne gode anmeldelser, og siden jeg læste Vandflammens Saga er jeg blevet ret glad for Havfruebøger. Jeg har læst den, og jeg var ret glad for den! Camilla sendte også Alt om At Være Pige, en fin lille lyserød bog som lyder ret sjov!

2016-10-12-09-18-48

Forlaget Turbine Forlaget Turbine sendte mig to bøger. Den ene er Løgnens Træ af Frances Hardinge, en enkeltstående Ya fantasy/thriller/mystery-agtig bog, som har vundet en hel masse priser og skulle være helt fantastisk. Smaragdgrøn er 3. og sidste bog i Rubinrød-trilogien. De to første var virkelig gode, og det var den her også. SÅ god, og virkelig en skøn slutning!

2016-10-12-09-19-37

Til sidst er der tre bøger fra forlaget Tellerup. Heksejægerens Bytte og Gøglerkongens Sværd er henholdsvis bog 1 og bog 2 i Dragernes Konge-trilogien, som er fantasy. Jeg har læst den første, som jeg ikke rigtig var oppe og ringe over. Hovedpersonen og jeg gik ikke så godt i spænd, anmeldelse her. Men jeg er lige begyndt på toeren, og jeg er allerede vild med den! Jeg håber det fortsætter! Vejen til Panteon er første bog i Panteon-Sagaen, og jeg har allerede læst den. Den er helt vildt god, hvis du skal læse noget det her efterår, så skal det være den. SÅ GOD! Anmeldelse her.

Edit: Der kom selvfølgelig en bog mere med posten samme dag som jeg skrev det her indlæg om formiddagen😛 Oh well, den når lige at komme med:

2016-10-13-12-41-49

Det er 3. og sidste bog i Losing It-trilogien. Jeg var vild med både den første og den anden bog, anmeldelse af bog et her og bog to her. Jeg glæder mig rigtig meget til den her bog, serien er NA romance med en tilpas mængde sex, og begge de første bøger var virkelig gode feel-good bøger, som man blev helt glad af at læse. Den er fra forlaget Lovebooks.

 

En mening om “Nyt På Reolen #110:All them books

Skriv et svar

