Lydbogsanmeldelse: Red Queen #4: War Storm

  • Titel: War Storm
  • Serie: Red Queen #4
  • Forfatter: Victoria Aveyard
  • Tid: 22 timer 24 minutter
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Genre: YA Dystopi, Fantasy
  • Forlag: Orion
  • ISBN: 9781409176008

Victory comes at a price.

Mare Barrow learned this all too well when Cal’s betrayal nearly destroyed her. Now determined to protect her heart—and secure freedom for Reds and newbloods like her—Mare resolves to overthrow the kingdom of Norta once and for all… starting with the crown on Maven’s head.

But no battle is won alone, and before the Reds may rise as one, Mare must side with the boy who broke her heart in order to defeat the boy who almost broke her. Cal’s powerful Silver allies, alongside Mare and the Scarlet Guard, prove a formidable force. But Maven is driven by an obsession so deep, he will stop at nothing to have Mare as his own again, even if it means demolishing everything—and everyone—in his path.

War is coming, and all Mare has fought for hangs in the balance. Will victory be enough to topple the Silver kingdoms? Or will the little lightning girl be forever silenced?

In the epic conclusion to Victoria Aveyard’s stunning series, Mare must embrace her fate and summon all her power… for all will be tested, but not all will survive.

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Red Queen har på mange måder været en serie der slet ikke var som jeg forventede, men som alligevel hele vejen igennem har været god. Det samme er tilfældet med War Storm, der slet ikke var det jeg regnede med, men alligevel var virkelig god.

Det gode:

  • Karaktererne i den her serie er så komplekse, og meget af historien går med karakterudvikling. Det kunne godt få det hele til at blive lidt kedsommeligt, men det synes jeg ikke var tilfældet. Der er en god blanding af action og karakterudvikling.
  • Evangelines karakter er alt i den her bog, det kan godt være man totalt godt så det komme, men jeg elskede den udvikling hun gennemgår. Evangeline ❤
  • Der er en forskellig oplæser til hver person der fortæller historien, og det fungerer skide godt!
  • Irys er en awesome tilføjelse til fortællerne i den her bog, jeg synes hun var spændende og snu, og gav en spændende synsvinkel på historien.
  • Jeg elsker hvordan Mare ikke bare hopper tilbage i favnen på Cal. Så kan han lære det!
  • Der er ingen gode eller onde karakterer i den her bog, de er alle sammen en variation af midt imellem, og det synes jeg var fedt.
  • Generelt var jeg underholdt hele vejen igennem, også selvom det var en meget lang lydbog.
  • Slutningen var ikke det jeg havde regnet med, men den overraskede mig, og jeg synes det hele blev afsluttet på en fin måde.

Det knap så gode:

  • Bogens titel er War Storm, en titel der er episk og lover noget vildt og fantastisk – men det synes jeg måske ikke helt man fik, i hvert fald havde jeg nok forventet noget større og mere mindblowing.
  • Baseret på bogens titlen havde jeg en idé om, hvordan det hele skulle slutte. Det skete så ikke, og her bagefter sidder jeg og spekulerer lidt på hvorfor serien egentlig hedder Red Queen.
  • Der var et stykke i midten hvor jeg synes den blev en anelse langtrukken.

Overall er jeg rigtig godt tilfreds med slutningen, den var overraskende og anderledes, og jeg var godt underholdt hele vejen igennem bogen, også selvom den trak lidt ud i midten. Jeg elskede Evangelines karakter, og i den her bog var hun min klare favorit.

Skriv en kommentar