Lydbogsanmeldelse: Creekwood #1: Simon Vs. The Homo Sapiens Agenda

19547856 (1)

pink 4 stjerner

 

 

  • Titel: Simon Vs. The Homo Sapiens Agenda
  • Serie: Creekwood #1
  • Forfatter: Becky Albertalli
  • Tid: 6 timer 45 minutter
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Genre: YA Contemporary, Romance, LGBT
  • Forlag: Balzer + Bray
  • ISBN: 9780062411501

 

Sixteen-year-old and not-so-openly gay Simon Spier prefers to save his drama for the school musical. But when an email falls into the wrong hands, his secret is at risk of being thrust into the spotlight. Now Simon is actually being blackmailed: if he doesn’t play wingman for class clown Martin, his sexual identity will become everyone’s business. Worse, the privacy of Blue, the pen name of the boy he’s been emailing, will be compromised.

With some messy dynamics emerging in his once tight-knit group of friends, and his email correspondence with Blue growing more flirtatious every day, Simon’s junior year has suddenly gotten all kinds of complicated. Now, change-averse Simon has to find a way to step out of his comfort zone before he’s pushed out—without alienating his friends, compromising himself, or fumbling a shot at happiness with the most confusing, adorable guy he’s never met.

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Jeg havde hørt at Simon Vs. The Homo Sapiens Agenda skulle være helt vildt sjov og fantastisk god. Den var nok ikke helt så sjov som jeg troede den ville være, men det var virkelig en god historie med fantastiske karakterer.

Det gode:

  • Simon er en fantastisk hovedperson og en meget kompleks og spændende karakter, som var en fornøjelse at følge. Han er snarky, sarkastisk og uperfekt, og virkelig likeable. Han er også modig, og det satte jeg virkelig pris på. Go Simon!
  • Jeg elsker hvor meget de bander. let’s be real, alle bander, punktum.
  • Alle de mails der er mellem Simon og Blue er fucking amazing, og der er bare så meget kemi imellem dem – jeg fik selv helt sommerfugle i maven, årh altså ❤
  • Dynamikken i venskabsgruppen er virkelig god, og al dramaen gennem bogen og måden det påvirker gruppen på er virkelig realistisk og spændende. Især synes jeg alt det med Leah blev håndteret virkelig godt, og det er et scenarie jeg ikke særlig tit oplever behandlet i bøger.
  • Det er sådan en bog man bliver glad af at læse, og den bliver aldrig kedelig. Hver gang jeg stoppede lydbogen glædede jeg mig til at komme tilbage til den.
  • Slutningen var perfekt!

Det knap så gode:

  • Jeg troede den ville være sjovere, og selvom der er god humor i, så var det ikke helt det jeg havde regnet med.
  • Jeg synes den var en anelse belærende. Jeg er ikke super vild med bøger der kaster deres budskab ud i ansigtet på dig, og det gjorde den her altså lidt.

Simon Vs. The Homo Sapiens Agenda var en virkelig god bog at høre på lydbog, den var sød, sjov og spændende, og den havde den bedste slutning.

En mening om “Lydbogsanmeldelse: Creekwood #1: Simon Vs. The Homo Sapiens Agenda

  1. Iben / boroughofbooks

    Det er en god bog, helt enig 🙂 Ville godt have haft lidt mere af et brag en slutning, men var godt underholdt undervejs

Skriv en kommentar