Lydbogsanmeldelse: Game On #3: Slagplanen

  • Titel: Slagplanen
  • Serie: Game On #3
  • Forfatter: Kristen Callihan
  • Tid: 9 timer 26 minutter
  • Udgivelse: 2018
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Game Plan
  • Genre: New Adult Romance
  • ISBN: 9788702237467


”Jeg skulle ikke have gjort det … Jeg ved, hvor god jeg er til at manipulere en situation, og jeg så nysgerrigheden i Fionas grønne øjne. Så jeg lokkede og pirrede hende til at komme helt tæt på og røre ved mit ansigt. Havde jeg forventet, at hun ville kysse mig? Fandeme nej.”

NFL-centerspilleren Ethan Dexters liv har altid handlet om at spille football og ikke ret meget andet. Den eneste undtagelse er en kvinde: den smukke Fiona Mackenzie.

Hun er fuldstændig ligeglad med hans berømmelse, men hun ser ham heller ikke som andet end en af sin svogers bedste venner.

Det slutter nu.

Fi ved ikke helt, hvad hun skal tænke om Dex. Det skæggede, tatoverede bjerg af en mand ligner mere en biker end en footballspiller. Rygtet siger, at han er jomfru, men det har hun svært ved at tro på. For fra det øjeblik, han beslutter sig for at rette sit intense blik mod hende, bliver hun svag i knæene. Hvad vil der ske, hvis han giver fuldstændig slip på sin berømte selvkontrol?

Jo mere de lærer hinanden at kende, jo mere går det op for Fi, at hun spiller et højt spil med sit hjerte som indsats. Dex og hun lever helt forskellige liv, i hver deres by, og hun ved, at hun burde gå sin vej. Men Dex har fundet pigen i sit liv, og han er fast besluttet på at kæmpe for hende.

Læs også Sendt til tælling og Chanceløs, de to første fritstående romaner i serien.

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Jeg var faktisk ikke specielt vild med Slagplanen til at begynde med. De første to var så gode, men den her måtte jeg næsten halvvejs igennem før jeg begyndte at elske den.

Det gode:

  • Oplæserne er virkelig gode! Der er en kvindelig og en mandlig oplæser til henholdsvis Fi og Dex, og de gør et virkelig godt stykke arbejde – især ham der lægger stemme til Dex.
  • Den sidste del af bogen var simpelthen så god, det var der jeg glædede mig til at lytte videre og fandt på alle mulige ting at lave der gjorde, at jeg kunne høre lydbog imens.
  • Jeg synes Dex og Fi var lidt intetsigende i den første halvdel af bogen, men da vi så kommer til sidste halvdel begynder der virkelig at ske noget. Det er som om at de ting de bliver udsat for og skal deale med endelig gør, at jeg følte dem som karakterer. Pludselig blev de levende, og deres følelser og tanker omkring det der skete var både reelle og rørende.
  • Jeg elskede hvordan Fi og hendes familie ligesom kom igennem al den drama der kommer i den sidste del af bogen. Der er komplicerede familieforhold i Fis familie, og vi kender dem allerede lidt fra Ivys bog, men her kommer vi lidt dybere.
  • Jeg kunne vældig godt lide at Dex ikke er den stereotype NFL-football-type. Det kommer for alvor til udtryk i den sidste halvdel af bogen, men det var virkelig rart at læse en bog der viser en verden hvor der er plads til ikke helt at passe ind.
  • Jeg elskede at høre om Fis arbejde og det drama der foregik der.

Det knap så gode:

  • Jeg havde det lidt svært med, at Dex er jomfru, men tilsyneladende bare har totalt styr på det. Hvor var alle de akavede situationer vi alle sammen helt sikkert husker, hvor var Dex’ usikkerhed? En gang imellem tænkte han da, at han ikke helt vidste hvad han gjorde, men han var bare slet ikke så usikker som jeg følte han burde have været.
  • Jeg følte virkelig ikke tiltrækningen mellem Fi og Dex. Det er som om at bogen helt sprang over den der indledende fase, hvor der flirtes og tiltrækningen skabes. De mødes bare sådan lidt random, og BUM, så er de ellers i gang og knalder til højre og venstre. Jeg følte ikke rigtig nogen gnist imellem dem før over halvvejs.
  • Den første halvdel af bogen syntes jeg bare ikke var god. Jeg brød mig ikke om Fi, jeg brød mig specielt meget om Dex, jeg følte ikke de to sammen, og det gjorde at jeg måtte slæbe mig igennem og ligesom tage mig sammen for at lytte videre.

Overall kan man vel sige at den første halvdel af bogen var 2 stjerner for mig, mens den sidste halvdel var meget tæt på fem. Min mavefornemmelse efter at have hørt bogen færdig og tygget lidt på det endte på fire stjerner, for det endte alligevel med at jeg synes bogen var virkelig god, og bagefter tænkte jeg tilbage på den som en god, spændene NA-romance. Det er ikke den bedste i serien, men den er stadig god, spændende og feel-good-agtig.

Skriv en kommentar