Lydbogsanmeldelse: Ravnenes Hvisken Bog 3

41587699

pink 4 stjerner

 

 

  • Titel: Ravnenes Hvisken Bog 3
  • Serie: Ravnenes Hvisken #3
  • Forfatter: Malene Sølvsten
  • Tid: 21 timer 11 minutter
  • Udgivelse: 2018
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Genre: YA Fantasy, Nordisk Mytologi
  • Forlag: Gyldendal
  • ISBN: 9788702255072

 

Selv om hun blev genoplivet, har Annes død sat gang i Fimbulvinteren, som det var forudsagt, at det ville ske. Ragnarok er på vej, og med hele Norden nedsunket i evig vinter må Anne og hendes venner kæmpe for at finde en måde at redde verden fra undergang. Men ikke alle er, hvad de giver sig ud for. Nogen tæt på Anne har forrådt hende, og hun ved stadig ikke hvem. Andre begynder at indse, at Ragnarok måske ikke er det værste, der kan ske – for dem. Hvem er ven, og hvem er fjende? Til sidst må Anne drage til det sted, hun har svoret aldrig at vende tilbage til, og bede om hjælp hos ham, hun svigtede – og ham, hun forrådte. Men vil de stadig hjælpe? Uret tikker mod enden, og Anne vil gøre alt for at afværge Ragnarok. Også selv om det kræver store ofre …

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Jeg skal gerne indrømme at jeg blev noget skuffet over toeren, men 3’eren var virkelig god, og wauw for en fantastisk slutning på serien! Den her hørte jeg på lydbog, og det må jeg sige var en fornøjelse. Oplæseren var god, og selvom tempoet i bogen var højt, så fik jeg ikke følelsen af at det gik for stærkt.

Det gode:

  • Anne ❤ Anne er fucking awesome og badass, og jeg elsker hende! Jeg synes hun er så kompleks og spændende en karakter, og anderledes end alle andre karakterer jeg har mødt i bøger. Hun er så snarky og modig, jeg elsker det!
  • Mimer var SÅ fantastisk!
  • Jeg hørte den jo som sagt på lydbog, og oplæseren var virkelig god. Jeg tror også det gav noget godt til tempoet for mit vedkommende, jeg læser jo sindssygt hurtigt, og jeg tror måske jeg ville have følt det gik for stærkt hvis jeg havde læst den. Men på lydbog fungerede det perfekt!
  • Oh My God, der er så mange plottwists, det var fantastisk! Jeg blev ikke altid vildt overrasket, men det var så snedigt og udspekuleret, og flere gange følte jeg mig fuldstændig taget på sengen.
  • Slutningen far helt fantastisk og noget nær den perfekte slutning på en serie. It ticked all the boxes for me, og den fik afsluttet alting på en mega awesome måde – ja, dødsfald inkluderet.
  • Den er mega spændende – hvad der jo næsten er det vigtigste. For mig var det en af den slags lydbøger jeg brugte enhver undskyldning for at kunne lytte videre på, og jeg glædede mig til at komme tilbage til den hver gang jeg måtte stoppe.
  • At Anne har så mange mænd i sit liv. Jeg hader når kvinderne i bøgerne skal være åh-så-jomfruelige. Let’s get over it shall we?
  • I det hele taget var det bar en spændende, god og underholdende historie, og jeg havde en fest mens jeg lyttede til den.

Det knap så gode:

  • Nogle gange synes jeg historien gik lidt hid og did uden noget mål. Der sker en ting, og så glemmer man alt om det indtil meget senere, så nogle gange føles det lidt rodet.
  • Hvad skete der lige med verden udenfor Danmark?
  • Det der med børn og graviditet, behøvede det nu også at fylde så meget? Og det med Luna og hendes far til sidst? Bvadr, det synes jeg altså var super klamt og mærkeligt.

Jeg var pænt skuffet over toeren, og det tog mig også lidt tid at samle mod til at gå i gang med 3’eren – men oh boy hvor var det en fantastisk slutning! Den var skide god på lydbogen, historien var spændende, og slutningen var helt perfekt.

Skriv en kommentar