Lysbogsanmeldelse: Krigeren #3: Over Åbent Vand

wih3r223rh

pink 5 stjerner

 

 

  • Titel: Over Åbent Vand
  • Serie: Krigeren #3
  • Forfatter: Josefine Ottesen
  • Tid: 10 timer 4 minutter
  • Udgivelse: 2003
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Genre: Nordisk Fantasy
  • Forlag: Høst & Søn
  • ISBN: 9788792860156

 

 

Som høvedsmand og kriger har Odd nået alt, hvad han har drømt om, men livet ved kong Ansurs hof er styret af magtbegær og intriger. For Odd betyder det alt at støtte sin konge, men hvilken vej er den rette?

”Odd ville forsvare sig, men Tikka lod ham ikke få lov: ”Nej, nu tier du. Guderne har givet dig gaver, skænket dig en stærk arm og et skarpt blik. Din tråd er indvævet med en uhørt styrke i alle verdner, men vil du følge den? Nej, du forsøger fremdeles at kæmpe dig frem ad en ufremkommelig sti med hjertet lukket, angst og skælvende som en skrælling”.

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Ligesom med de to første, så elskede jeg Over Åbent Vand. Den bliver kun bedre for hver gang jeg læser den, og på lydbog er den en fornøjelse. Jeg elsker den her serie, så den her anmeldelse bliver i virkeligheden nok bare en stor omgang jeg-elskede-den-her-bog. Men jeg kan ikke gøre for det, det er bare sådan en god serie!

Det gode:

  • Sikke en fantastisk slutning! Det er ikke fordi det sådan er super svært at gætte hvor historien skal ende henne, men slutningen passer bare helt perfekt til historien, og det hele bliver afsluttet på den allerbedste måde.
  • Selvom man jo godt ved hvordan det nok ender, så er det alligevel spændende. Der er en hel del bump på vejen, og det er egentlig bare en fornøjelse at følge Ods karakter.
  • Od er stadig en absolut fantastisk karakter, og det er fantastisk at følge ham på den sidste del af hans rejse. Når man bagefter tænker tilbage, så er det vildt hvor meget Ods karakter har ændret sig, og jeg kunne ikke lade være med at være lidt stolt af ham. Det er skønt med en historie hvor hovedpersonen er fuld af fejl, men formår at ændre sig og stadig beholde sin personlighed.
  • Tikka og Reida er fantastiske! Jeg vil være som dem når jeg bliver gammel! De er bare så sjove, modige og hyggelige.
  • Jeg elsker alle intrigerne, hemmelighederne og alt det ævlen og kævlen og konspireren mod tronen.
  • Jeg elsker Ods tvivl om hans troskab. Det er virkelig ikke nogen nem situation at stå i, og jeg forstod til fulde hans kvaler med det.
  • Jeg vil altid elske venskabet mellem Od og Bruna ❤
  • Romancen mellem Jara og Od er helt perfekt!

Det knap så gode:

  • Ingenting for mig, men for god ordens skyld vil jeg lige nævne, at den her bog også indeholder nogle ret grumme ting, ligesom de to første gør. Vi snakker vold, voldtægt, slaveri, tortur, alt sådan noget.

Jeg kan virkelig ikke anbefale den her serie nok. Det er en fantastisk historie med fantastiske karakterer, og jeg elsker den stadig mere og mere for hver gang jeg læser den.

Skriv en kommentar