Lydbogsanmeldelse: Krigeren #2: Bag Borgens Mure

3074502

pink 5 stjerner

 

 

  • Titel: Bag Borgens Mure
  • Serie: Krigeren #2
  • Forfatter: Josefine Ottesen
  • Tid: 9 Timer 43 Minutter
  • Udgivelse: 2002
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Genre: Nordisk Fantasy
  • Forlag: Høst & Søn
  • ISBN: 9788763800105

 

Plyndringstogter og bersærkergang hører krigerlivet til, og Odd står ikke tilbage for nogen i kamp. Samtidig fører livet i kongens hird ham imidlertid tættere på den uberegnelige kongesøn, Ansur, end han bryder sig om.

”Hvorfor skræmmer havet dig sådan? ” spurgte Jara og løsnede blidt hans hænder, som han knugede så hårdt om toften, at knoerne var hvide.

”Det flytter sig under mine fødder,” mumlede han, stadig med øjnene lukket. ”Det forandrer sig hele tiden.” Med besvær satte han sig op og så på hende. ”Giv mig en hær af mænd, og jeg skal kæmpe mod dem uden frygt, men hvordan skal jeg overvinde bølgerne?”

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Bag Borgens Mure var helt fantastisk, og ligesom med etteren har jeg læst og hørt den som lydbog masser af gange og elsket den hver eneste gang. Vi fortsætter Ods historie mens han begynder krigerlivet hos Kong Grathe, og det er lige så spændende og medrivende som den første bog.

Det gode:

  • Od fortsætter med at udvikle sig som karakter. Vi er bestemt ikke nået frem til at Od er et perfekt menneske i balance med sig selv, han er stadig sur, gal og har svært ved at styre sit temperament, men når man sidder og læser den her og tænker tilbage på den Od man mødte i den første bog, så sker der virelig ting og sager, og jeg elsker det! Tænk at så umulig en personlighed alligevel kan forandre sig og opnå så meget. Go Od!’
  • Indlevelsen er fortsat fantastisk, og jeg elsker hvordan det føles som om man er der selv. Den er ikke tung på detaljer, og det føles lidt som at få fortalt en historie ved lejrbålet af sin bedstemor eller sådan noget, og det fungerer virkelig fantastisk!
  • Jeg kan rigtig godt lide at historien foregår over så lang tid. Hvis jeg ikke husker meget galt, så følger den her bog Od gennem 3 eller 4 år, måske mere, og det går alligevel aldrig for stærkt.
  • Jara ❤
  • Der kommer lidt romance ind, men ikke så meget at det fylder det hele, men nok til at man ikke er i tvivl om at det betyder noget for Od og for historien.
  • Jeg elsker den her blanding af alle mulige karakterer med alle mulige personligheder, for de føles som virkelige mennesker som man kender.

Det knap så gode:

  • For mig ingenting, men ligesom med etteren synes jeg lige jeg vil nævne, at der sker en hel del voldsomme ting, blandt andet vold, voldtægt, slaveri og tortur, noget begået af Od selv, og et kan godt være lidt hård kost.

Med fare for at gentage mig selv temmelig meget, så kan jeg altså ikke anbefale den her serie nok. Den er simpelthen så god!

Skriv en kommentar