Lydbogsanmeldelse: Hvidt Støv #2: Himlen Brænder

30342629

pink 4 stjerner

 

 

  • Titel: Himlen Brænder
  • Serie: Hvidt Støv #2
  • Forfatter: Line Kyed Knudsen
  • Tid: 6 timer 49 minutter
  • Udgivelse: 2016
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Genre: Dystopi, Apokalypse, Zombier, Science Fiction
  • Forlag: Gyldendal
  • ISBN: 9788702189339

BAGSIDETEKSTEN INDEHOLDER SPOILERS

Emily og hendes venner er nu i sikkerhed på hospitalet i Lindstead. Men selvom hospitalets forskere påstår, at de er tæt på at finde en kur, der kan helbrede zombierne, er det bare et spørgsmål om tid, før hospitalet løber tør for mad og vand. Emily bliver en del af et aktionsteam, som skal hente forsyninger i byen, men missionen går helt galt, og Emily indser, at de levende døde ikke er den eneste trussel. En helt anden og ny fare lurer i mørket …

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Wauw, den her var så meget bedre end etteren! Jeg var virkelig positivt overrasket, karaktererne bliver noget mere badass og fornuftige, historien tog flere uventede drejninger jeg ikke havde forudset, og den var virkelig spændende.

Det gode:

  • Den var virkelig spændende! Der skete helt vildt meget jeg slet ikke lige havde regnet med ville ske, og den var spændende fra start til slut.
  • Det der med De Vilde var virkelig fantastisk og jeg havde virkelig ikke regnet med at den del af historien ville gå sådan. Det var vildt spændende og super creepy.
  • Liam ❤
  • Jeg elsker at vi finder ud af så meget mere om LS23, sygdommens udbrud, hvordan og hvorfor det skete og alt det der. Jeg åd det råt!
  • Der var virkelig meget i den her bog jeg slet ikke havde forudset, og især den sidste del var simpelthen så spændende. Jeg elsker at blive overrasket på den måde, aldrig helt at vide hvor historien er på vej hen.
  • Jeg synes den var meget realistisk, alt det her med mad og vand og alle de der survival-ting fylder rigtig meget, og de var troværdige.

Det knap så gode:

  • SPOILERS! Hold op hvor er Emily og de andre – især Rose – pisse utaknemmelige. De her mennesker på hospitalet har taget dem ind, givet dem mad og vand og et sikkert sted at være, og så opfører de sig som rådne, rebelske teenagere der bare selv vil bestemme alt? Never mind at de sætter alles liv på spil. Come on guys!
  • Der er stadig nogle tilfælde af absurd dårlig dømmekraft og stupide beslutninger der går imod al sund fornuft.
  • Jeg forstår ikke den der trang til at redde alle når det er helt håbløst. Så hold dog op?

Hvis du elskede etteren, så vil du helt sikkert også elske den her, og hvis du ikke var helt solgt på den første – som jeg jo ikke var – så synes jeg den her en chance værd. Jeg blev virkelig positivt overrasket, det var simpelthen så god og spændende en historie. Og ja, jeg hoppede direkte videre til 3’eren. I need answers!

Skriv en kommentar