Lydbogsanmeldelse: Skyggens Lærling #6: Belejring af Macindaw

16675775

pink 2 sjerner

 

 

  • Titel: Belejring af Macindaw
  • Serie: Skyggens Lærling #6
  • Forfatter: John Flanagan
  • Tid: 8 timer 53 minutter
  • Udgivelse: 2008
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Siege of Macindaw
  • Genre: YA Fantasy
  • Forlag: Gyldendal
  • ISBN: 9788770892858

 

Der er brug for soldater, før Will kan indtage Macindaw, besejre Sir Keren og redde sin veninde Alyss. Men en hær er ikke let at samle, og tiden er ved at rinde ud. Heldigvis er Will både snedig og modig, men er det nok til at udføre missionen?
En god gammel ven ved navn Horace dukker op, og de to venner finder mænd, der gerne vil hjælpe, men de er stadig i undertal og gode råd er dyre.
“Belejring af Macindaw (Skyggens lærling, nr. 6)” er den 6. bog i fantasyserien Skyggens lærling, skrevet af John Flanagan.

Hørt via Ereolen.

Well, jeg tror jeg er done med John Flanagans bøger for nu. Nu gik det jo ellers lige så godt, men hold op hvor jeg kedede mig i den her. Jeg sidder her bagefter og kan ikke rigtig forstå, at en den historie faktisk tog næsten ni timer at lytte til.

Jeg følte ikke rigtig der skete noget, og når der gjorde var jeg bare sådan lidt meh. Did not care. Jeg var ikke rigtig investeret i historien, og jeg må indrømme at jeg kedede mig 80 procent af tiden.

Jeg kunne godt lide begyndelsen, jeg var interesseret, og jeg syntes det var underholdende – måske ikke nervepirrende spændende, men jeg var i hvert fald underholdt. Men derefter gik det bare nedad, jeg fik svært ved at koncentrere mig om bogen, og mine tanker blev ved med at vandre væk. Jeg kedede mig, og til sidst ville jeg egentlig bare gerne have det overstået, og det er jo bare ikke godt.

Jeg tror også jeg er lidt træt af hvor barnlige de her bøger er. Det gik godt i de sidste to, men i den her synes jeg godt nok det hele var dummet ned og skåret ud i pap, ting er åbenlyse og ukomplicerede, og alting bliver forklaret for en som om man var fem år gammel. Jeg troede det her var YA fantasy, men den her føles mere som middlegrade – men selv som middlegrade synes jeg den taler ned til læseren. Den føles barnlig og simpel, og det synes jeg bare er træls.

Jeg debatterede lidt med mig selv om den skulle have en eller to stjerner – jeg endte på to, for den var trods alt ret god i begyndelsen, og der var da også ind imellem hvor den lykkedes med at holde min interesse. Men overall, så bliver det vidst min sidste bog i Skyggens Lærling-serien for nu. Det kan også godt tænkes at jeg bare fik Skyggens Lærling overload, jeg har jo alligevel hørt fire bøger i serien i træk, så who knows? Måske trængte jeg bare til at læse/høre noget andet.

 

Skriv en kommentar