Lydbogsanmeldelse: Skyggens Lærling #5: Troldmanden i Nord

16565322

pink 4 stjerner

 

 

  • Titel: Troldmanden i Nord
  • Serie: Skyggens Lærling #5
  • Forfatter: John Flanagan
  • Tid: 8 timer 33 minutter
  • Udgivelse: 2008
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Sorcerer in the North
  • Genre: YA Fantasy
  • Forlag: Gyldendal
  • ISBN: 9788721031183

 

“Troldmanden i nord” er 5. bind i den superspændende fantasy-serie Rangeren Will.

Der er gået hele 5 år siden aftalen mellem skandierne og arulaerne blev lavet. Will er udlært ranger og nu skal han passe sit helt område, men det går ikke så let som forventet. En mystisk og farlig trolddom lurer nemlig i skyggerne, og Will får store udfordringer med at opklare hvad der foregår. Heldigvis har han sin veninde Alyss til at hjælpe sig.

“Troldmanden i nord” er skrevet af John Flanagan og en del af den perfekte fantasy-serie for alle teenagere.

Hørt via eReolen.

Det her var helt sikkert min favorit siden etteren – jaja, det sagde jeg også om sidste bog, men altså. Man har et standpunkt til man tager et nyt. Jeg kunne godt lide at Will var meget mere selvstændig, jeg kunne godt lide mysteriet med troldmanden i skoven, og jeg var egentlig bare virkelig godt underholdt hele vejen igennem.

Det gode:

  • Vi er nu fem år ude i fremtiden, og Will er blevet fuldbyrdet Ranger. Det betyder at Will er meget mere selvstændig, og det kunne jeg godt lide.
  • Will får en hund, og den er awesome!
  • Mysteriet med troldmanden i skoven, forgiftningerne og så videre. Det er ikke fordi det er så svært at regne det hele ud, men det var alligevel ret spændende.’
  • Især det her med lysene og alt det creepy der sker ude i skoven om natten. Jeg elskede den creepy stemning, og den uhyggelige følelse.
  • Oplæseren er god!
  • Alyss er helt vildt nice og mega kickass! Jeg kan meget bedre lide hende end Evanlyn. Alyss er snu og vildt intelligent, og så er hun egentlig bare virkelig sympatisk.
  • Jeg kunne faktisk vældig godt lide Ormans karakter.
  • Og jeg kunne også virkelig godt lide sandheden om det der sker ude i skoven.

Det knap så gode:

  • Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men den her serie føles altså bare lidt barnlig.
  • Den var ret forudsigelig.

Den her var virkelig god! Jeg elskede stemningen, jeg kunne godt lide mysteriet, og jeg var godt underholdt fra start til slut.

 

 

 

Skriv en kommentar