Lydbogsanmeldelse: Magikeres Lærling #2: Invasionen

12034748

pink 4 stjerner

 

 

  • Titel: Invasionen
  • Serie: Magikerens Lærling #2
  • Forfatter: Trudi Canavan
  • Tid: 8 timer 45 min
  • Udgivelse: 2011
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Magician’s Apprentice
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 9788758815459

„Se, hvad du kan gøre for staklen, men det skal gå hurtigt,“ fik Tessia ordre til.
Tessia trak på sin magi, lukkede mandens sprængte blodårer og føjede hans brækkede knogler sammen.
Men allerede inden hun var færdig, vidste hun at det var håbløst.
Magien kunne ikke binde flænset væv sammen længe nok til at helingsprocessen satte ind.
Det må kunne lade sig gøre, men på en anden måde, sagde Tessia til sig selv …

Tessia er fanget i konflikten mellem Takados ikaner og troldmændene fra Kyralia.
Hvor end hun kommer frem er der død og ødelæggelse.

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Det her var lidt en sjov bog, hvor den ligsom skilte lidt i midten for mig. I begyndelsen introduceres der et nyt synspunkt, Stara, som er halvt Elyner, halvt Sarkaner, og nu på vej hjem til sin far i Sarkana – for at hjælpe med forretningen tror hun. Men virkeligheden viser sig at være en anden, og jeg syntes virkelig ikke om hendes synspunkt. Jeg fandt hende absurd naiv og temmelig dum, og jeg kunne virkelig ikke se hvad vi skulle med hendes synspunkt. Det bidrog ikke med noget, og hver gang vi skiftede til Stara ville jeg bare gerne tilbage til Tessia og de andre.

Men omkring halvvejs gennem bogen skiftede det faktisk lidt, og det endte med at det var Staras synspunkt jeg så frem til, for det var bare så spændende og fyldt med drama, især fordi hun jo er i Sarkana, og vi derfor får et indblik i Sarkanernes måde at leve på, deres kultur og traditioner, og det var virkelig spændende! Well played, miss Canavan!

Nu var det jo så ikke fordi jeg syntes Tessia og companys kapitler, eller Hanaras for den sags skyld, var kedelige, for det var de absolut ikke! Men jeg synes Tessia-plottet gik lidt i stå, og Stara blev bare så meget mere spændende.

Så egentlig, bortset fra at jeg virkelig ikke gad Stara i begyndelsen, så var den her bog faktisk lige så god som den første. Godt oplæst, virkelig rar og spændende at lytte til, historien er spændende, og karaktererne er generelt interessante, også selvom de er meget forskellige.

Skriv en kommentar