Anmeldelse: Alpha & Omega #1: Cry Wolf

 


  • Titel: Cry Wolf
  • Serie: Apha & Omega #1
  • Forfatter: Patricia Briggs
  • Antal sider: 307
  • Udgivet: 2009
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Orbit
  • Læst: 23/6 til 28/6

Cry Wolf var en kæmpe skuffelse. Jeg synes den lød rigtig lovende, men alt ved bogen faldt simpelthen til jorden for mig.

For det første starter den ud efter Anna er blevet befriet fra sin tidligere flok, og det bruger de rigtig meget tid til at referere til, så meget at det tog rigtig lang tid før historien kom ordentlig igang – det skete først omkring side 150. Først da begynder bogens egentlige plot at tage form, og det er først de sidste 100 sider, at bogen bliver en lille smule fængende.

For det andet virkede personerne rigtig meget som hinanden. De havde ikke rigtig deres egen stemme eller “sprog”, så hver gang man skiftede synsvinkel var det lidt svært at finde ud af, hvilken vinkel man egentlig så tingene fra. Det gjorde også, at personerne blev flade, kedelige og ensformige.

Til sidst synes jeg at ideen omkring plottet var ganske udemærket, men man får simpelthen for lidt info omkring universet til at det rigtig kommer til at fungere. Der er alt for mange spørgsmål man ikke får svar på.

Alt ialt var Crywolf ikke en bog jeg syntes ret godt om. Jeg måtte virkelig kæmpe mig igennem især de første 150 sider. Jeg ved ikke, om jeg vil læse toeren, lige nu får den i hvert fald lov til at blive stående på hylden.

Skriv en kommentar