Anmeldelse: Insiders #2: Outside In

9557418

pink 4 stjerner

 

 

  • Titel: Outside In
  • Serie: Insiders #2
  • Forfatter: Maria V. Snyder
  • Antal Sider: 326
  • Udgivelse: 2011
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Genre: YA Dystopian, Science Fiction
  • ISBN: 9780778304135
  • Læst: 16. Maj til 21. Maj

 

 

 

There’s something Outside.

It wants In.

And I’m supposed to stop it?

I’m Trella. I used to be a scrub, cleaning the pipes and corridors of Inside. Then I found a whole world beyond the cube we live in and accidentally led a revolution against the Uppers. Now everyone is trying to figure out what happens next. Except me. The fight’s over and I want my life back. I need to explore the new world I’ve found and work out exactly what’s going on with Riley, the Upper who helped me win the war. But there’s something Outside. And I need to step up. Because once a leader, always a leader.

It’s coming.

Am I strong enough to stop it?

Outside In var alt det jeg havde håbet den første bog ville være. Faktisk er det eneste negative jeg har at sige at slutningen måske gik lige hurtigt nok – men derudover? SÅ GOD!

Det gode:

  • Det er en pageturner. Det er sådan en bog du  sætter dig til at læse i, og pludselig har du læst 100 sider uden at opdage det.
  • Det er jo så fordi den er spændende, helt fra side et og frem til den sidste side er den fuld af plottwists, neglebidende spænding, løgne, hemmeligheder, konspirationer og action. Årh den var awesome!
  • Romancen passer ind i den her bog, og det giver god mening og har mere dybde. Den fylder ikke så meget, men det passer godt sammen.
  • Jeg elsker at selv jeg som læser var i tvivl om hvem jeg kunne stole på og hvordan det hele hang sammen. Der er ikke noget der er obvious i den her bog, og det elskede jeg!
  • Bubba Boom. Navnet alene!
  • Speaking of names, så synes jeg titlen på den her series bøger er brilliante! Lidt plat måske, but I dig it!
  • Trella er en snu lille satan, og jeg elsker det! I det hele taget er det en snu bog, hvor der er tænkt over detaljerne.
  • Epilogen var virkelig god!
  • De videnskabelige dele af historien er overbevisende.

Det knap så gode:

  • Well, jeg synes godt den kunne have tålt at være 30 sider længere, for det gik altså liiiige hurtigt nok til sidst.

Det her var en virkelig god slutning på hvad der endte med at være en virkelig god duologi! Det kan godt være jeg havde lidt issues med den første, men den var god – den her var bare så meget bedre, den var sindssygt spændende og fuld at plottwists, løgne og hemmeligheder. Det hele blev afsluttet virkelig godt i epilogen, og jeg føler jeg fik svar på alt det jeg havde brug for at få svar på.

Skriv en kommentar