Anmeldelse: 9. November af Colleen Hoover

• Forlag: Lovebooks
  • Genre: New Adult Romance
  • ISBN: 9788711568484
  • Læst: 12/12 til 26/12

”Hoover er på højde med stjerneforfattere som Jennifer Weiner og Jojo Moyes … Denne bog vil uden tvivl vække glæde hos en overflod af læsere.” – Library Journal

“9. november” er en rørende og romantisk fortælling om at finde kærligheden og komme overens med de ar, livet giver, af forfatteren til “Forbandede kærlighed”, “Måske en dag” og “Det ender med os”.

Aftenen inden hun flytter fra Los Angeles til New York, møder 18-årige Fallon den jævnaldrende Ben, som drømmer om at blive forfatter. De forelsker sig ved første blik og tilbringer timerne inden flyrejsen sammen. Men hvordan kan lykken vare ved, når de om lidt befinder sig i hver deres ende af landet?

I stedet for at indlede et langdistanceforhold med alle dets kompromiser og afsavn beslutter de sig for at mødes på samme dag i november i løbet af de næste fem år – uden at have nogen kontakt resten af året. Ved hvert møde vokser kærligheden mellem dem, og Fallons begivenhedsrige liv bliver hurtigt en inspirationskilde for Bens spirende forfatterdrømme. Men fem år er lang tid, og undervejs kommer hverdagen og livet imellem Fallon og Ben – på trods af de stærke følelser, der vokser mellem dem ved hvert eneste møde.

”Colleen Hoover har endnu en gang skrevet en roman, der tog vejret fra mig, fik mig til at rødme, falde i svime og føle karakterernes hjertesorg. Jeg elskede hver en side og sugede de smukke ord i mig, som var de den friske luft.” – Anna Todd, forfatter til After-serien

Anmeldereksemplar fra forlaget Lovebooks.

Jeg begyndte på bogen og kom måske 15 sider ind. Så gik jeg i stå, og den lå faktisk ret længe inden jeg kom i gang med den igen. Sagen er, at jeg til at starte med absolut ikke kunne lide Fallon. Jeg synes hun var opblæst, arrogant og led uden at det var nødvendigt, og jeg kunne ikke lige overskue en hel bog med hende.

Men jeg kom jo så i gang igen, og thank god, for det var simpelthen bare så god en bog! Spændende, sjov, romantisk, sexet, fuld af overraskelser og plottwists. Fallon er faktisk slet ikke hverken led, opblæst eller en kælling, jeg endte med at synes virkelig godt om hende, jeg kunne godt lide hendes handlekraft og initiativ, og jeg kunne godt lide hendes usikkerhed. Let’s face it, dem har vi alle sammen, og Fallons er bestemt velbegrundede – men hun svælgede heller ikke i det, og det satte jeg pris på. Hun er ikke en klynker, men har ben i næsen. I approve!

Ben er jo så fyren hun møder den her 9. November på en restaurant inden hun skal afsted med flyet til New York. Ben faldt jeg faktisk for næsten i samme sekund vi skiftede til hans synspunkt. Sikke en fantastisk fyr! Sjov, fuld af gåpåmod, og jeg elskede virkelig måden han tænkte på og om Fallon. Han ser ikke på hende som et offer, og det er virkelig et kæmpe plus. Hans tiltrækning til Fallon er kraftig og gnistrende, og man er absolut ikke i tvivl om, at han er fuldstændig betaget af hende. Jeg kunne virkelig godt lide Ben, verden burde være fuld af fyre som ham.

Jeg kunne godt lide Ben og Fallon, men det er hele det her koncept med at mødes en gang om året som virkelig gør det her til en spændende bog. Du har to hovedpersoner med masser af kemi, hvilket jo ville give en skide god romance as it is, men det her med at de kun mødes en gang om året i fem år er simpelthen bare mega spændende. Bogen er inddelt i dele, første 9. november, anden 9. november og så videre, og hver gang Ben og Fallon sagde farvel til hinanden hungrede jeg efter at se, hvordan næste 9. November ville udspille sig. Hvad har de lavet? Har de fået kærester? Bliver denne 9. November den sidste? Det er vildt spændende, og samtidig med at man følger dem hvert år, så lærer man også noget om deres fortid, og så kommer der også de vildeste plottwists på bordet. Fuck man hvor blev jeg overrasket, på den bedste måde hvor man bare sidder med åben mund og polypper. Jeg elsker at det ikke var forudsigeligt, og jeg elskede at jeg blev ved med at blive overrasket.

9. November var en fantastisk bog. Den var underholdende, romantis, spændende, jeg elskede hovedpersonerne, jeg elskede konceptet med at de kun mødes en gang om året, og jeg elsker at jeg hele tiden blev overrasket. Der er egentlig ikke så meget andet at sige end at jeg elskede den, og at det er den slags bog jeg ser mig selv læse igen og igen.. Så god!

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )