Anmeldelse: Det Glitrende Hof #1: Adorias Diamant

• Serie: Det Glitrende Hof #1
  • Forfatter: Richelle Mead
  • Antal Sider: 474
  • Originaltitel: The Glittering Court
  • ISBN: 9788771655674
  • Læst: 22. November til 4. December

Da den unge grevinde Adelaide af Rothford bliver tvunget til at forlove sig med en frastødende slægtning, stikker hun af for at begynde et nyt liv i det fjerne land Adoria. Hun slutter sig til Det Glitrende Hof under dække af at være en jævn tjenestepige.

Det Glitrende Hof er en skole, hvor fattige piger bliver forvandlede til overklassefrøkener, som Adorias rige og mægtige mænd kan gifte sig med.

Det lykkes Adelaide at holde sin identitet skjult for alle – bortset fra den charmerende Cedric, søn af skolens velhavende ejer. Adelaide opdager snart, at Cedric selv gemmer på hemmeligheder, og sammenlægger de en plan, der skal få dem begge helskindede igennem bedraget.

[ Sponsoreret ]

Bogen er tilsendt som anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, og skal dermed markeres som reklame ifølge markedsføringsloven. Jeg har ikke modtaget penge for at anmelde eller omtale bogen, hverken positivt eller negativt.

Nu har jeg skrevet den her anmeldelse om tre gange. Hvordan forklarer man hvor meget man elskede en bog, så dem der læser den her anmeldelse forstår hvor awesome den var? Jeg elskede den! Det er en af de bedste bøger jeg har læst i år, den var simpelthen så god, en af den slags bøger der opsluger dig, hvor man bare forsvandt ind i bogen. Jeg elskede hvert øjeblik af den, og jeg kan ikke vente til jeg får fingre i toeren!

Da jeg startede på bogen vidste jeg ikke, at den her trilogi bygger på et lidt specielt koncept. Historien starter med at vi møder Adelaide, som ender med at stikke af fra sin familie og sin titel som Grevinde, og forsøge sig med det Glitrende Hof, som tager smukke piger fra trange kår, og forvandler dem til elegante piger med manererne i orden, så de kan blive gift med rige mænd i den nye verden. Her ender hun som roommate med Tamsin og Mira, som hun bliver veninder med. Humlen her er, at historien i den her bog fortælles af Adelaide, i næste bog fortælles den samme historie, men fra Miras synspunkt, og til sidst Tamsin. Det mesterlige her er, at de tre veninder ikke er sammen hele siden, deres historier væver sig ind og ud af hinandanden på en måde der gør at jeg nu sidder og bare vil have de næste to bøger LIGE NU!

Jeg elskede Adelaide til døde! Hun var mega awesome, jeg elskede at hun havde så meget sass og attitude, men samtidig var hun bare så likeable. Jeg elsker hvordan hun satte Clara på plads for eksempel, at hun faktisk er lidt snobbet og led, men uden at være det så meget at hun var bitchy. Jeg elskede hendes attitude, hendes foretagsomhed og hendes stålvilje, jeg elskede hendes humor og hendes mod. Jeg havde et mega girlcrush på Adelaide, og det kan godt være jeg ikke swoonede over Cedric, men jeg elskede til gengæld Adelaide ❤

Jeg elskede, hvordan historien hele tiden overraskede mig. Der skete virkelig meget i løbet af den her bog, og selvom man ved lidt af det på forhånd ud fra bagsideteksten, så var jeg overrasket over hvor tit jeg blev overrasket, hvis forstår hvad jeg mener? Jeg elskede hvert eneste twists og hver eneste del af historien, og jeg var underholdt fra start til slut.

Derudover elskede jeg hvordan den mindede mig om The Jewel og The Selection, på den allerbedste måde. Alle de her fantastiske kjoler, det her med at pigerne skal lære at gebærde sig i de finere kredse, det politiske, manipulerende spil der kan være mellem mennesker, alt det der. Hvis man elskede de to serier, så er det her et absolut must-read.

Jeg har egentlig ikke noget som helst at sætte på den her bog. Jeg elskede den fra første til sidste side, jeg elskede historien, karaktererne, den fantastiske setting, hvordan den hele tiden overraskede mig, og hvordan den har efterladt mig med vildt lyst til at skaffe de to næste bøger ASAP. Jeg glæder mig mega meget til Miras historie, der er bare så meget jeg gerne vil vide!

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )