Lysbogsanmeldelse: Fallen #3: De Fortrængte Liv

13188376

pink 3 stjerner

 

 

  • Titel: De Fortrængte Liv
  • Serie: Fallen #3
  • Forfatter: Lauren Kate
  • Tid: 11 timer 2 minutter
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Passion
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 9788758815602

 

Er Daniels kærlighed til Luce så stærk som han påstår?
Gengælder hun den af hele sit hjerte?
Og hvad er det for en forbandelse der tvinger Luce til at vende tilbage til livet igen og igen og igen?

Spørgsmålene står i kø i Luces hoved, og ingen vil give hende svar på dem.
Derfor sætter hun sig for at tage på en farefuld rejse gennem skyggerne, til fortiden for at bryde forbandelsen, og genopleve de liv hun har fortrængt …

[Sponsoreret] – Hørt via Mofibo, som har sponsoreret abonnementet.

Den her serie er faktisk helt god! Daniel og Luce skiftes til at fortælle historien, og det troede jeg egentlig ikke jeg ville syntes om – jeg er ikke specielt fan af Daniel, men det fungerede bare så godt! Det hjalp faktisk at forstå hvad Daniel tænker, at få et indblik i hvad han føler for Luce og hvordan han oplever alle de gange han har mistet hende.

Hele den her bog er egentlig en lang rejse gennem varslerne, hvor Luce besøger forskellige tidligere liv – tidsrejser, faktisk. Den havde jeg ikke lige set komme, at det faktisk var rejser i tiden, men jeg synes det var fedt! Vi går baglæns i tiden, og besøger Moskva under anden verdenskrig, Italien under første verdenskrig, en ø i Caribien, Tibet, Mayaernes rige i sydamerika, det gamle Kina med flere, og det var virkelig spændende!

Vi er der selvfølgelig for at Luce skal opleve sine tidligere liv, men jeg elskede hvordan det føltes som om der virkelig var gjort noget ud af researchen til de forskellige tidsperioder, og hvordan det hele var beskrevet så jeg så det for mine øjne, også selvom man jo ikke er mere end et kapitel eller to hvert sted. Men jeg kunne næsten mærkre den hårde, tørre jord under mine fødder, lugten af blod og død eller høre bomberne falde i Moskva, og det var altså fedt!

Men altså, Luce tvivler på Daniels kærlighed. Hvem er han egentlig forelsket i? Hende, eller idéen om hende? Hun opdager, at tidligere Luce er helt anderledes personer end den hun er nu, så hvordan kan Daniel elske hende – aller versioner af hende? Undervejs får hun hjælp at et væsen, som jeg af spoilery årsager ikke vil sige så meget om, bortset fra at det var sjovt, fuld af humor og gav virkelig meget til historien, især med det vilde twist til sidst.

Vi får svar på rigtig meget i den her bog, og jeg begynder endelig at føle noget for Daniel og romancen. Bogen er overall spændende og underholdende, men jeg synes stadig Luce bruger lidt rigeligt tid på at tænke, og handlingen stopper og starter rimelig meget, fordi hun som altid lige skal stoppe op og tænke over alting. Der går også ret lang tid inden de forskellige tidsrejser begynder at give mening, i starten føles det bar lidt tilfældigt, så den føltes lidt sløv i starten. Men overall, så var det god underholdning, og jeg er spændt på at se, hvordan det skal gå i den sidste bog.

Skriv et svar

