Anmeldelse: Panteon-sagaen #2: Akkanas Gåde

• Titel: Aakkanas Gåde
  • Serie:  Panteon-Sagaen #2
  • Forfatter: Boris Hansen
  • Antal Sider: 608
  • ISBN: 9788758826332
  • Læst: 2. September til 18. September

Lucas’ jagt på Cassandra fører ham til Skrønebugten hvor en konflikt mellem ældgamle kræfter er på kanten til at bryde ud. Før han og hans venner kan finde Cassandra igen, må de først opsøge Akkana, gådernes gudinde, og prøve at forstå de mystiske begivenheder der truer med at opsluge hele Panteons verden.

Samtidig modtager krigerenglen Saida en anonym besked der sætter hende på sporet af en forsvunden ven. Hendes efterforskning afslører en side af Empyria hun ikke kendte til, fyldt med konspirationer og løgne. Nogen forsøger at skabe splid mellem englene, men alles blik er rettet et andet sted hen, for noget tyder på at Empyria snart må drage i krig mod en frygtindgydende fjende.

Alt dette er Mehmet uvidende om. Han lever et ensomt liv i skyggerne af Storbyens skyskrabere, men selv i en verden uden guder og engle findes der hemmeligheder. Rygter siger at hjemløse mennesker er begyndt at forsvinde fra byens regnvåde gader. Og da Mehmet modtager et råb om hjælp fra fortiden, begynder hans egen rejse … ind i Storbyens mørke hjerte.

[ Sponsoreret ]

Bogen er tilsendt som anmeldereksemplar fra forlaget Tellerup og skal dermed markeres som reklame ifølge markedsføringsloven. Jeg har ikke modtaget penge for at anmelde eller omtale bogen, hverken positivt eller negativt.

Jeg har været mega længe om at læse den her bog, og det er absolut ikke med min gode vilje, for den var mega fantastisk! Spændende, fængende, fuld af spændende plotlinjer, awesome karakterer og masser af WTF-øjeblikke. Og så har den det jeg plejer at kalde Sherlock Holmes-faktoren, det her med at du får små bidder af løsningen til et “mysterie” hele tiden, så man hele tiden sidder på kanten af stolen og liiiige skal læse lidt mere. Meget frustrerende, når man har travlt og absolut ikke har tid.

Nå, men i den første bog var jeg egentlig mest optaget af Lucas og co’s eventyr, men i den her var det især Saidas kapitler jeg absolut elskede! Dels fordi jeg virkelig godt kan lide Saida, og dels fordi jeg blev så overrasket over, hvor plottet bevægede sig hen i forhold til hende. Jeg var overrasket på den gode måde, og det er en fed følelse! Det var simpelthen bare spændende at følge Saida og finde ud af hvad det er for nogle hemmeligheder Empyria gemmer på.

I det hele taget er bogen bare spændende. Den skal lige i gang, men det blev meget hurtigt svært at stoppe med at læse, og jeg elskede at jeg ikke på nogen måde kunne forudse hvor historien bevægede sig hen.  Jeg blev overrasket igen og igen, og især synes jeg det med Akkanas Gåde og måden Zonen-plottet flettes sammen med Fantasy-plottet var helt vildt fedt, og slet ikke som jeg havde forudset.

Jeg kunne også virkelig godt lide alle de her forskellige personligheder bogen har. Ja, Lucas er lidt en vatnisse, Theodor er meganørd og så videre, men de har også bare meget mere dybde, det er ikke sådan nogle kedsommelige, flade papfigurer, og især kunne jeg virkelig godt lide Mehmet på den front!

Det er nok i virkeligheden lidt svært for mig at formulere på skrift hvad det egentlig er der gør den her bog så god. Den har lidt den der x-factor der gør at den er mega svær at lægge fra sig, og at man glæder sig til at kunne læse videre. Jeg elskede den virkelig, jeg elskede historien, universet og personerne, og jeg elskede at den var så uforudsigelig! Så stopper den i øvrigt også med jorden ledeste (og bedste) cliffhanger, og mit hjerte stod seriøst stille et par sekunder da det gik op for mig at der ikke var mere af bogen tilbage, haha! Jeg glæder mig herremeget til 3’eren!

2 meninger om “Anmeldelse: Panteon-sagaen #2: Akkanas Gåde