Top 5 Wednesday: Serier hvor den midterste bog er den bedste

Top 5 wednesday er kreeret af GingerReadsLainey på youtube.

Det er egentlig ret sjældent at bog 2 er den bedste i en serie eller trilogi. Tit og ofte føles bog 2 lidt som fyld, der skal lede op til den store afslutning – længere bogserier har ikke så tit det problem synes jeg, men det sker da. Men det der second book syndrome – eller midt-serie-syndrom eller hvad du nu vil kalde det sker heldigvis ikke hver gang, og jeg kunne sagtens finde fem serier hvor det var bog 2 eller den midterste bog der brillierede.

14061955

Grisha #2: Siege and Storm af Leigh Bardugo

Hele den her serie er egentlig bare fantastisk, men toeren var for mig klart den bedste af de tre. Jeg elskede den bog fra start til slut og kunne slet ikke slippe den.

13581990

Blood of Eden #2: The Eternity Cure af Julie Kagawa

Det her er en mega fed dystopisk trilogi om en verden lagt øde af sygdom, hvor vampyrerne har taget over og styrer menneskeheden i et forsøg på at holde liv i deres fødekilder. Den første bog er fantastisk, men toeren er endnu bedre – og hvis vi er heldige, så kommer den her serie også på dansk! Harper Collins Nordic har oversat Julie Kagawas Iron Fey-serie og Talon-serien, så der må da være en ret god chance.

12165008

Unearthly #2: Hallowed af Cynthia Hand

Jeg elskede den her serie (som btw. også findes på dansk), men toeren var klart den bedste. Der er mysterie, forelskelse, engle og det hele går egentlig bare op i en højere enhed. SÅ GOD ❤

21922915

Caldera #2: Skyggernes Spil af Mette Bundgaard Laursen

Det her er virkelig en god science-fiction YA-trilogi, men jeg elskede hel klart bog 2 mest – Naphal er fantastisk ❤ Der er mest fokus på romancen i den her serie, men det gør ikke spor – jeg labber jo den slags i mig, jeg elsker en god romance.

9761778

Covenant #3: Deity af Jennifer L. Armentrout

Covenant serien er på 5 bøger + nogle noveller, og jeg skal blankt erkende at den 3. bog er langt den bedste i serien. Hele serien er virkelig god, men 3’eren er helt fantastisk! Jennifer L. Armentrout skriver forbandet god romance, og dertil kommer mængden af mega fede plottwists og virkelig spændende historie.

2 meninger om “Top 5 Wednesday: Serier hvor den midterste bog er den bedste

  1. Enig med Grisha – og det gør sig efter min mening også gældende i Ravneringene-trilogien, hvor Råddenskab er stærkest for mig. Nogle gange kan den sidste bog godt lægge alt for meget op til “den store afslutning” som så bliver lidt fesen.

    1. Sådan havde jeg det med Fortropperne-trilogien! Det store brag til sidst var bare… fesent. Ravneringene har jeg stadig til gode, men jeg glæder mig! Den får så meget ros alle vegne, og jeg har allerede købt de første to bøger.

Skriv et svar

