Cover Release: Rise of the Empress #1: Forest of a Thousand Lanterns

Jeg kender absolut ingenting til den her forfatter, og faldt faktisk over bogen på Goodreads, på en liste over 2917-udgivelser. Jeg er faktisk lidt træt af Fairytale retellings efterhånden, mest fordi det altså ikke bliver en askepot-retelling af at hovedpersonen går til bal og mister en sko, hvis i forstår hvad jeg mener? Men jeg kender ikke lige The Evil Queen-legenden, eller også ved jeg bare ikke hvad den eventuelt hedder på dansk. I hvert fald er det en asiatisk-inspireret fantasy, og det synes jeg lyder helt vildt fedt!

33958230

Jeg skal gerne indrømme at det her nok er det grønneste cover i grønne covers historie, men jeg elsker det! Jeg synes slangen ser lidt fusket ud, sådan lidt for computeranimeret, og den lyserøde blomst passer ikke rigtig ind, men jeg elsker simpelthen den baggrundsfarve med den gule titel. It’s so pretty! ❤ Og eye-catching er den i hvert fald også!

I kan finde bogen på Goodreas her, og læse bagsideteksten herunder. Den udkommer til oktober i år.

33958230

A Fall 2017 Junior Library Guild Selection!

“A richly developed fantasy world coupled with an ambitious anti-heroine of complex agency, this story shines and surprises at every turn.” Marie Lu, #1 New York Times bestselling author

An East Asian fantasy reimagining of The Evil Queen legend about one peasant girl’s quest to become Empress–and the darkness she must unleash to achieve her destiny.

Eighteen-year-old Xifeng is beautiful. The stars say she is destined for greatness, that she is meant to be Empress of Feng Lu. But only if she embraces the darkness within her. Growing up as a peasant in a forgotten village on the edge of the map, Xifeng longs to fulfill the destiny promised to her by her cruel aunt, the witch Guma, who has read the cards and seen glimmers of Xifeng’s majestic future. But is the price of the throne too high?

Because in order to achieve greatness, she must spurn the young man who loves her and exploit the callous magic that runs through her veins–sorcery fueled by eating the hearts of the recently killed. For the god who has sent her on this journey will not be satisfied until his power is absolute.

Skriv et svar

