Top 5 Wednesday: Børnebøger

Jeg springer lige de lidt for obvious bøger over, fordi alle jo ved at jeg nok ville nævne Harry Potter her – og Britta og Silver-serien og Fuldblod-bøgerne, for dem har jeg ævlet om 10000 gange før.

300px-Yakari_minicomics_1

Yakari-tegneserien

En tegneserie er vel også en bog, og man kan faktisk ikke rigtig komme uden om den her – det var stort set det eneste jeg slæbte hjem fra biblioteket i flere år, og lånte dem jævnligt helt frem til at jeg selv købte det meste af serien på et biblioteksudsalg for nogle år siden. Jeg elsker Yakari ❤

ODcwOTcwLWJhc2lzOjI5MjMxMjIy

Troldepus-serien af Dines Skafte Jespersen

Den behøver vel heller ikke ret meget introduktion? Jeg elsker den stadig ❤

13617796

En Historie Fra Kanten-serien af Paul Stewart & Chris Riddell

Den var også på sidste uges liste, men nu får i den altså igen – for 13-årige mig var da bedøvende ligeglad med at det hverken var en børnebog eller en middlegrade – det vidste 13-årige mig ikke engang der var noget der hed. Den er faktisk ret voldelig og blod den her serie, men jeg lånte og læste den igen og igen og igen og var egentlig ikke specielt påvirket af det. Jeg elskede dem!

300px-Jumbobog_117_1

Jumbobøgerne

De behøver vist heller ikke så meget introduktion, men hold op hvor har jeg læst mange jumbobøger og genlæst nogle af dem mange gange. 117 er min favorit, den der historie om stjernehjulet er altså bare skide god!

odder

Den sidste bog på listen ved jeg faktisk slet ikke hvad hedder. Men det var en ret kort bog i stort format hvor man fulgte en odders liv i et år, fra den var unge til den blev voksen, hvordan den skulle finde mad og sådan noget, og jeg fucking elskede den bog til døde ❤ Hvis nogen har en idé om hvad det kunne være for en bog må i gerne lige smide en kommentar – jeg prøver stadig at finde ud af hvad titlen var. Billedet har jeg lånt fra denstoredanske.dk

 

 

3 meninger om “Top 5 Wednesday: Børnebøger

    1. Nej desværre, den her var med tegnede oddere – men ellers et godt bud, det lyder præcis som den! Måske jeg skulle låne den på biblioteket bare for at være sikker …

Skriv et svar

