Cover Release: The Folk of the Air #1: The Cruel Prince

Det her er en ny YA fantasy-serie, hvor den første bog udkommer Januar 2018. Det er Holly Black der har skrevet den, og jeg kender hende kun gennem Magisterium-serien, som hun har skrevet sammen med Cassandra Clare. Jeg blev egentlig mest hooked på den her, fordi den handler om feer og borgerkrig i feverdenen. Jeg mangler stadig en fe-serie der virkelig kan slå benene væk under mig, og jeg føler lidt at det her måske kunne være den. Jeg kan så til gengæld ikke lide coveret, hvad jeg egentlig ærgrer mig lidt over. Jeg er sgu en cover whore, og sådan er det bare, jeg elsker pæne bøger ❤

26032825

Det er bare så kedeligt. Ja okay, de har puttet en grøn bille på, men helt ærligt? En gren, en krone, en bille og titlen på kridhvid, dødkedelig baggrund? Booooring! Titlens skrift er pæn, men jeg bliver virkelig ikke draget til det her cover, og det er nok egentlig den ikke-eksisterende baggrunds skyld. Det er lidt som om man bare ikke gad gøre mere ud af det. men altså, den lyder jo virkelig god, og det kan jo være paperback-udgaven eller UK-udgaven har et andet coverdesign jeg bedre kan lide – ellers må jeg leve med det her. I kan finde bogen på Goodreads her, og læse bagsideteksten herunder.

26032825

Of course I want to be like them. They’re beautiful as blades forged in some divine fire. They will live forever.

And Cardan is even more beautiful than the rest. I hate him more than all the others. I hate him so much that sometimes when I look at him, I can hardly breathe.

Jude was seven years old when her parents were murdered and she and her two sisters were stolen away to live in the treacherous High Court of Faerie. Ten years later, Jude wants nothing more than to belong there, despite her mortality. But many of the fey despise humans. Especially Prince Cardan, the youngest and wickedest son of the High King.

To win a place at the Court, she must defy him–and face the consequences.

In doing so, she becomes embroiled in palace intrigues and deceptions, discovering her own capacity for bloodshed. But as civil war threatens to drown the Courts of Faerie in violence, Jude will need to risk her life in a dangerous alliance to save her sisters, and Faerie itself.

Skriv et svar

