Nyt På Reolen: April, Maj og Juni

Nu er det jo sådan at jeg er lidt en skovl, så jeg glemte fuldstændig at tage et samlet billede til jer, og nu kan jeg bare slet ikke overskue at skulle samle bøgerne sammen igen efter at have sat dem på plads – så det må i altså undvære. Hvis jeg så ellers kan tælle, så har jeg fået 19 nye bøger i løbet af de sidste 3 måneder, og det er en blanding af bøger til anmeldelse fra forlag, fødselsdagsgaver, bøger jeg selv har købt og nogen jeg har fået.

20170630_185259

Miss Peregrines Home for Peculiar Children fik jeg af en flok søde venner i fødselsdagsgave. Mærkeligt nok har jeg aldrig fået den læst eller set filmen, selvom den bliver omtalt mega meget hele tiden, så der ramte de i hvert fald plet, for jeg vil vildt gerne læse den! De havde vist også forhørt sig via Goodreads for at være sikker på jeg ikke havde læst den, haha! Blood Vow er 2. bog i Black Dagger Brotherhood spinoff-serien, og er en fødselsdagsgave fra en veninde. Odd Thomas købte jeg for flere måneder siden brugt via amazon, men den dukkede aldrig op i posten, så de sendte mig en ny. Den dukkede op på under en uge. Mystisk. Den forsvundne bog bukkede i øvrigt op nogle uger efter den de sendte den anden gang. Oh Well.

20170630_185328

Lady Midnight af Cassandra Clare er første bog i serien Mørkets Magi, som er en efterfølger-serien til Dødens Instrumenter-serien. Jeg har lidt et love/hate relationship med Cassandra Clare og skyggejæger-universet, men jeg er ikke klar til opgive det endnu. Jeg fik den i fødselsdagsgave af kæresten, sammen med Heksejægeren #12: Alice. Spøgelsernes Hemmelighed fik jeg af en veninde, som havde købt den men nok måtte indse hun aldrig fik den læst, og jeg synes den så lidt hyggelig ud – og letlæst – så jeg ville gerne give den et forsøg.

20170630_185400

Før Jeg Dør købte jeg brugt i vores lokale brugtbogsbutik, og gav en flad 20’er for den. I mean, how could I not? Det Ender med os er et anmeldereksemplar fra Lovebooks, som jeg glæder mig rigtig meget til at læse – shit den har fået meget hype den bog! Men lige nu er jeg lidt i fantasy-humør, så den er ikke blevet læst endnu, men spændende om den så kan leve op til al den hype den har fået. Before I Wake købte jeg brugt via bookfinder.com, og man kan overhovedet ikke se den er brugt. Standen var “very good”, og beskrevet sådan at den havde lidt wear and tear af at have stået længe i en boghandel, men den er seriøst som ny. 45 kroner kostede den, fragt inklusiv. Det er i øvrigt den 6. bog i Soul Screamers-serien. Jeg havde de fem første i forvejen, men nu hvor jeg har læst de første 3 bøger indså jeg lidt at jeg blev nødt til at købe de sidste to bøger i serien også.

2017-07-04 17.15.04

Så derfor købte jeg selvfølgelig også With All My Soul, som er 7. og sidste bog i Soul Screamers-serien. Den er også købt brugt med standen “as new”, og kostede 55 kroner, inklusiv fragt. Blood Kiss er første bog i Black Dagger Brotherhood spinoff-serien, og jeg fik den i fødselsdagsgave af samme veninde som også gave mig 2eren, Blood Vow. Jeg har egentlig Blood Kiss, men i en rædselsfuld mass market paperback, og jeg købte kun den udgave dengang, fordi jeg ikke vidste der ville komme en udgave der passede med de Black Dagger Brotherood-bøger jeg har. Men nu matcher det hele, og jeg er lykkelig ❤

En Konges Vej er et anmeldereksemplar fra forlaget Ulven og Uglen, som jeg glæder mig sygt meget til at læse. Hvis i falder over den i en boghandel, så gør i øvrigt lige jer selv den tjeneste at bladre lidt i den, den er sindssygt pæn, fuld af illustrationer, og et fantastiske kort over universet for, endda i farver.

20170630_185430

Invasionen af Tearling er bog 2 i Dronningen af Tearling-trilogien, og er et anmeldereksemplar fra People’s Press. Jeg elskede etteren, og 2eren var dæleme også god! Anmeldelse her.

Sjælevært er en enkeltstående YA Paranormal af Christina Bonde, og det er et anmeldereksemplar fra Tellerup. Sindssygt pæn bog, som også var virkelig god! Anmeldelse her.

Ar Fra Mit Glemte liv af Nicole Boyle Rødtnes er et anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, og den er simpelthen fantastisk! Anmeldelse her.

20170630_185503

Konger Sidste Argument er 3. og sidste bog i Den Første Lov-trilogien af Joe Abercrombie, og den er et anmeldereksemplar fra Gyldendal. Det er en ordentlig mastodont, mega mange sider, og stor og tung og mustensagtig, men fandeme også pæn at have stående på reolen ❤ Anmeldelse her.

Ildens Flamme tilsendt af forfatter Catharina Kjelgaard Vedel-Smith til anmeldelse. Bogen er selvudgivet, og jeg skal gerne erkende at jeg var skeptisk. Jeg har haft ret dårlige oplevelser med selvudgivere (nej, du kan ikke true mig til at fjerne anmeldelsen fordi du ikke er enig i det jeg siger. Punktum.), men jeg havde egentlig en god mavefornemmelse i forhold til Catharina, og da hun havde læst et par af mine 1-stjerne-anmeldelser og mente, at det kunne hun godt håndtere hvis det skulle ske for hende, så sagde jeg ja, og det er jeg bare så glad for jeg gjorde! Jeg havde aldrig hørt om bogen før, og jeg ville nok heller aldrig have opdaget den hvis ikke hun havde sendt mig den mail, og det er altså virkelig en god bog! Anmeldelse her. Det er første bog i en serie, og forfatteren arbejder for tiden på bog 2.

20170630_185531

Ulven og Uglen sendte mig også bog 1 og 2 i fantasy-serien Den Trofaste Bror til anmeldelse. Den første hedder I Døden og Videre, og 2’eren er Ørkenrose. Jeg tror nok der kommer 3 ialt, correct me if I’m wrong. Jeg har læst 1’eren, og det var sådan en op og ned-bog for mig, men toeren har jeg til gode endnu. Anmeldelse af etteren her. 

20170630_185956

Og så til sidst, min mest ventede udgivelse i år: Ravnenes Hvisken 2 af Malene Sølvsten – inklusiv mega flot bogmærke der passer til. Den er tilsendt af forlaget Carlsen, og jeg har læst den også – hvis jeg husker det skal jeg nok lige får lagt et link ind her, når anmeldelsen er skrevet og oppe på bloggen. Men altså, årh hvor har jeg glædet mig!

En mening om “Nyt På Reolen: April, Maj og Juni

  1. Sikke mange lækre og spændende bøger, som du har fået ind af dagen 🙂
    Jeg glæder mig meget til, at læse “En konges vej – den 1”. Også er det bare SÅ fin en bog! Ser frem til, at høre hvad du syntes om “Ørkenrose” 🙂

Skriv et svar

