Cover Release: Whichwood

Jeg har ikke læst noget som helst af Tahereh Mafi, men jeg ved selvfølgelig hvem hun er – kvinden bag den mega-hypede Shatter Me-trilogi, som nu bliver til en serie med 6 bøger (in case you didn’t know). Men altså, hun udgav en middlegrade sidste år med titlen Furthermore, og Whichwood er så en companion novel til Furthermore. Om man kan læse dem uafhængigt af hinanden eller om man skal have læst Furthermore først er jeg lidt i tvivl om, for Whichwood udkommer først til november, så det er ikke så mange informationer endnu. Men jeg blev interesseret, fordi Whichwood handler om en pige der vasker de dødes kroppe – det giver mig lidt GoT-vibes på en god måde, så jeg er helt klart interesseret!

31563982

Jeg kan faktisk virkelig, virkelig godt lide det her cover! Det er fuld af detaljer, jeg elsker farvekombinationen af rød og frosty farver, Jeg elsker stilen og måden den er tegnet på, men ville sgu lidt ønske at titlen var lidt mere fremtrædende. Det er lidt som om den forsvinder i alt det andet. Men who knows, måske er den shiny isblå i virkeligheden og skiller sig meget mere ud.

furthermore

Jeg synes lige vi skal kigge på Furthermore og Whichwood ved siden af hinanden, eftersom de trods alt er campanion novels. Og helt ærligt, det kan man ikke rigtig se, kan man? Tegnestilen er anderldes, farvene er meget langt fra hinanden, og bortset fra at titlen står på skrå synes jeg ikke rigtig de har noget til fælles, ud over måske detaljegraden. Men hey, de ser egentlig ret pæne ud ved siden af hinanden, right?

Du kan finde Furthermore på Goodreads her, og Whichwood her, og du kan læse bagsideteksten til Whichwood herunder.

31563982

A new adventure about a girl who is fated to wash the bodies of the dead in this companion to Furthermore.

Our story begins on a frosty night…

Laylee can barely remember the happier times before her beloved mother died. Before her father, driven by grief, lost his wits (and his way). Before she was left as the sole remaining mordeshoor in the village of Whichwood, destined to spend her days washing the bodies of the dead and preparing their souls for the afterlife. It’s become easy to forget and easier still to ignore the way her hands are stiffening and turning silver, just like her hair, and her own ever-increasing loneliness and fear.

But soon, a pair of familiar strangers appears, and Laylee’s world is turned upside down as she rediscovers color, magic, and the healing power of friendship.

Skriv et svar

