Anmeldelse: Soul Screamers #2: My Soul to Save

• Udgivelse: 2011
  • Forlag: Mira Ink
  • ISBN: 9780778304357
  • Læst: 10/6 til 11/6

When Kaylee Cavanaugh screams, someone dies.

So when teen pop star Eden croaks onstage and Kaylee doesn’t wail, she knows something is dead wrong. She can’t cry for someone who has no soul.

The last thing Kaylee needs right now is to be skipping school, breaking her dad’s ironclad curfew and putting her too-hot-to-be-real boyfriend’s loyalty to the test. But starry-eyed teens are trading their souls: a flickering lifetime of fame and fortune in exchange for eternity in the Netherworld—a consequence they can’t possibly understand.

Kaylee can’t let that happen, even if trying to save their souls means putting her own at risk…

Det her er altså bare en alle tiders serie! Bog to er jo altid den der skal leve op til etteren, og det gjorde den her i hvert fald! Så Kaylee ved nu hvad hun er, og til en koncert med et popikon sker der noget mærkeligt – popstjernen dalder død om på scenen, men Kaylee mærker ikke sjæleskriget trænge sig på. Så hvad betyder det? Har pigen så ingen sjæl, og hvis hun ikke har – hvad foregår der så?

Jeg elskede den her historie, hvor der både var hemmeligheder og intriger, skandaler og konspirationer, og jeg elsker virkelig at det minder mere om Urban Fantasy end paranormal romance, mere krimi og plot end romance. Det er mega spændende at følge med i mysteriet om hvad der lige foregår med den stakkels popprinsesses sjæl, og det bliver kun mere spændende gennem bogen.

Der er ikke noget trekantsdrama her, men der mangler overhovedet ikke steamy romance. Nash og Kaylee er et item, og der er ingen 3. fyr eller pige involveret. Men de to har allerhelvedes meget kemi, det er mega hot, og der er lige den rigtige mængde romance til at historien er det vigtigste, men at romancen også betyder noget.

Jeg er herremeget fan af Kaylee, også selvom jeg måske synes hun er lidt for god af sig nogle gange. Det er sjovt, for nogle gange kan hun få det dårligt over at nogens sjæl skal eksistere i evig tortur, men hun har så heller ikke noget issue med at købslå med sjæle, hvis det er sjæle fra røvhuller der fortjener det. Nogle gange er hun lidt blød, og andre gange er hun totalt badass. Nash bliver lidt anonym og irriterende nogle gange, mest fordi han er sådan liiiidt for overbeskyttende. Ikke noget nær Edward Cullen-niveau, men lidt for meget til mig.

Det er en hurtigt læst bog, som man bare flyver igennem når man først kommer igang. Hele det her urabn fantasy/mysterie/krimiagtige halløj gør den helt vildt svær at slippe, og der bliver jo stadig tilføjet nye ting til universet man ikke vidste før. Tilsæt steamy romance og en nice hovedperson, og så har du en virkelig god bog, hvor siderne vender sig selv, og du er færdig før du får set dig om. Godt der er fem bøger i serien endnu!