Top 5 Wednesday: Fandoms du ikke længere er en del af

Jeg har aldrig rigtig lavet de der top 5 wednesday-indlæg, som vist egentlig startede på Youtube hos GingerReadsLainey (correct me if I’m wrong), men de sidste par måneder er det seriøst det eneste jeg gider se på youtube. Det er mega underholdende jo! Nu har jeg så lidt fået lyst til at prøve kræfter med T5W-indlæg, såeh. Nu prøver vi og ser om det er noget jeg gider blive ved med, eller opm det bare er en obsession-fase.

Anyways, så er dagens tema Fandoms du ikke længere er en del af. I ved, hvordan man er obsessed med en serie/bog, og læser fanfiction og går helt vildt meget op i lige netop det her univers/historie.

  1. Harry Potter. Nu træder jeg muligvis nogen over tæerne her, men gud hvor har jeg været obsessed med Harry Potter, jeg læste fanfiction, havde Harry Potter sengetøj, genlæste bøgerne 234783264578 gange og så videre. Men så begyndte Rowling at udgive små ting om hvad der skete med karaktererne bagefter via Pottermore, og derefter gik det virkelig ned ad bakke for mig, og med The Cursed Child stoppede den fandom helt og aldeles. Jeg har ikke set skuespillet, læst det eller noget som helst, og det skal jeg heller ikke, for det er fandeme det mest åndssvage koncept ever. Jeg elsker bøgerne, men fandommen er død for mig nu.
  2. Skyggejæger-universet. I ved, Cassandra Clares Dødens Instrumenter-serie og Djævelske Mekanismer-trilogien. Fuck nu af jeg elskede de første tre bøger, prequel-trilogien var virkelig god – og så kom bog 4, 5 og 6 i Mortal Instrument, og der døde det altså lidt for mig. Og nu udgiver hun så endnu flere bøger i samme univers, og jeg føler lidt det bliver trukket lidt i langdrag, som om hun bare er ude efter penge. Jeg vil gerne læse dem, for jeg føler mig stadig lidt knyttet til universet/serien og jeg er ikke rigtig klar til at opgive dem. Men jeg vil ikke rigtig kategorisere mig som værende på fandom-niveau i forhold til den længere, if ya’ know what I mean?
  3. Thoroughbred/fuldblod. I ved, den der hesteserie som handler om væddeløb og sådan? Jeg elskede virkelig den serie, og gør det stadig, men nu hvor jeg er nået til bog 25 på engelsk tror jeg ikke jeg kommer videre. Bøgerne bliver ringere og ringere, og selvom jeg stadig elsker de første 10 bøger, så går det altså bare ned ad bakke derfra. Og det er bare ikke det samme længere nu hvor jeg ved det.

Og det er så faktisk dem jeg kan komme i tanke om. Jeg er virkelig ikke typen der gør ret meget i fandoms – jeg kan godt elske bøger/film/serier, men fandom-niveau er det godt nok sjældent jeg kommer op på.  I virkeligheden er Harry Potter nok den eneste egentlige fandom jeg nogensinde har været en del af, selvom fuldblod og skyggejæger-universet måske kommer tæt på.

Skriv et svar

