Anmeldelse: Tidevandet

33954872

pink 5 stjerner

 

 

  • Titel: Tidevandet
  • Serie: –
  • Forfatter: Nick Clausen
  • Antal Sider: 152
  • Udgivelse: 2017 (denne udgave)
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Forlag: Facet
  • ISBN: 9788793456228
  • Læst: 21/2 til 23/2

De lokale holder på en hemmelighed.

Noget har hjemsøgt egnen i årevis.

Noget dukker op, når mørket falder på.

Noget kommer med tidevandet …


Anmeldereksemplar fra forlaget Facet.

Tidevandet er ikke verdens længste bog, men wauw hvor var den god! Det tager to sider, så er du inde i historien, den er spændende og uhyggelig, og den føles ikke så kort som den faktisk er, og det er virkelig en positiv ting.

Det er en meget letlæst bog, stor skriftstørrelse og ikke verdens mest komplicerede sprogbrug, men den taler stadigvæk ikke ned til dig som læser. Så derfor kan jeg sidde her som 27-årig  og læse den uden at føle jeg faktisk læser noget skrevet til et yngre publikum. Det er mega fedt! Den minder mig lidt om de gode gamle Gåsehud-bøger på den måde, selvom den derudover ikke har så meget til fælles med dem. Det er fornøjende (og creepy) læsning, og jeg ville have været vild med den da jeg var 12, ligesom jeg var vild med den nu.

Det er jo egentlig ikke fordi den sådan er vildt nyskabende, sådan et gyserplot har man jo set før. Eller, det er i hvert fald hvad man tror til at begynde med. Den sidste del af bogen er nemlig slet ikke som man går rundt og forventer, og den slutter heller ikke heeelt som man havde regnet med. Eller, i hvert fald ikke som jeg havde regnet med. Den er spændende, den er både hyggelig og uhyggelig, og der bliver skabt den mest fantastiske creepy stemning. Altså, selvfølgelig ved du hvem/hvad det er der kradser på ruderne og sætter fodspor i sandet – fordi, man kan jo godt tænke sig til det – men det bliver det ikke mindre uhyggeligt af.

Jeg satte især pris på, at den var så mysterie-agtig. Der er et helt mysterie omkring de her monstre, hvad de er og hvorfor de kommer, og det var mega fedt at det ikke bare var random menneske-ædende uhyrer uden baggrundshistorie.

Så altså, Tidevandet var et totalt hit for mig, og jeg kan varmt anbefale den! Sjov, hyggelig, uhyggelig og spændende!

Skriv et svar

