Cover Release: Mørkets Søn #3: Sikanias Arvinger

Det her er en af de bedste danske fantasyserier, og de har også ramt helt og aldeles plet med coverne. Det er simpelthen pisseflotte covers, og selvom coveret til 3’eren ikke er min favorit af de tre, så er det fandeme stadig pænt ❤

forside

Jeg elsker at det her cover afspejler det univers vi er i, folket der lever under jorden og folket der lever over jorden. Jeg elsker at panteren stadig har fået plads på coveret, det får serien til at se ud som om alle tre bøger hører sammen. Jeg kan desuden rigtig godt lide lyskontrasten. Men øeh, det er fantasy, og manden (som jo så er Destan) ser ud som om han har moderne tøj på, og det duer altså ikke rigtig for mig.

moerketssoen

Jeg synes 3’eren er lidt mørk, men det ser godt ud sammen med de andre bøger. Jeg tror stadig coveret til 2’eren er min favorit, men jeg synes coveret til 3’eren passer rigtig godt ind i serien og ser ud, som om den hører til sammen med de andre.

c2a2f40b94f8eac3c9f8aceefea5649b5614b5331255cccf67pimgpsh_fullsize_distr2

Destan Tolvarssøn er arving til tronen, og når hans far dør, er det ham der skal herske over Sikanias mørke folk. Men det vil Destan ikke – og desuden er der mange år til at hersker Tolvar dør. Celina er også arving til en trone. Hun er lysets datter, og når hendes far en gang er væk, skal hun herske over Sikanias lyse folk. Selvom Sikania er et rige, er de to folk aldrig i berøring med hinanden: De har delt døgnet mellem sig, og sådan har det været mange generationer tilbage. Derfor er det heller ikke meningen at Destan og Celina nogensinde skal møde hinanden. Men det kommer de til. Hersker Tolvar har udtænkt en plan som skal sikre hans folk evigt mørke, og Destan skal hjælpe ham med at få det til at ske.

Mørkets søn er første bind i en serie på tre og handler om mødet mellem lys og mørke, og hvad man er villig til at gøre for kærlighed.

Mørkets søn er forfatternes debutroman.

Skriv et svar

