Anmeldelse: Kissed By An Angel #3: Soulmates

23519809

pink 3 stjerner

 

 

  • Titel: Soulmates
  • Serie: Kissed By An Angel #3
  • Forfatter: Elizabeth Chandler
  • Antal Sider: 274
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Originaltitel: Soulmates
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 978-87-588-1073-7
  • Læst: 26/1 til 29/1

Ivy orker ikke at skulle begynde i skole efter sommerferien. Hun har forsøgt at begå selvmord, men hun kan ikke huske hvordan det gik til. Og Philip fortæller en mærkelig historie om at hun blev reddet af Tristan. Men han er død. Hvad skal hun tro? Og hvem kan hun stole på?


Det her bliver ikke verdens længste anmeldelse, for jeg gider ikke gentage alt det som jeg sagde med de to første bøger – og så er bøgerne jo heller ikke verdens længste. Derudover er der også spoilers jeg gerne vil undgå.

Jeg var faktisk lidt skuffet over, at det her forbudt-kærligheds-aspekt ikke er der længere. Jeg havde håbet det ville have fortsat, men det gjorde det altså ikke. Til gengæld får den her bog en virkelig fed krimi-stemning. Nogen prøver at slå Ivy ihjel, og de er pisse uhyggelige og mega skræmmende i forsøget på at gøre det. Okay, så jeg vidste godt hvem der var skurken, men jeg elskede at jeg bare aldrig vidste hvad det næste træk ville være.

Det kan godt være jeg vidste hvem skurken var – og har vidst det siden første bog, men jeg havde ikke rigtig gættet detaljerne og hvordan det hele hang sammen med Eric, og det hele bliver meget mere spændende gennem den her bog. Mysteriet optrappes, skurken bliver mere og mere led og creepy, og den bliver ret hurtigt neglebidende spændende.

Og der blev faktisk plads til endnu en kærlighedshistorie jeg faktisk ikke havde set komme, og den var virkelig god! Der er ikke rigtig tale om en love triangle på noget tidspunkt gennem den her serie, i stedet bliver det i den her bog mere til et slags kærligheds-drama, hvor ingen kan få den de gerne vil have og det hele egentlig er lidt noget rod. Det er jeg jo faktisk lidt en sucker for, så jeg slugte det råt!

Der er faktisk tre bøger mere i serien, men jeg har ikke tænkt mig at læse dem. Selvom det her var en virkelig god trilogi, så slutter den også på den bedste måde – og jeg synes slet ikke der er brug for tre bøger mere. Det er en god slutning på en god serie, og der er ingen grund til at fucke det op.

 

Skriv et svar

