Anmeldelse: Kissed by An Angel #2: Kærlighedens Magt

23519803-1

pink 3 stjerner

 

 

  • Titel: Kærlighedens Magt
  • Serie: Kissed By An Angel #2
  • Forfatter: Elizabeth Chandler
  • Antal Sider: 227
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Power of Love
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 978-87-588-1072-0
  • Læst: 15/1 til 16/1

Ivy har stadig ingen anelse om at hendes elskede Tristan er blevet til en engel. Hun kæmper med sorgen og sine uhyggelige mareridt om ulykken. Kan Tristan nå at advare Ivy om at hun er i livsfare. Og var det i virkeligheden den forkerte som døde?


Anmeldelsen indeholder milde spoilers!

Jeg elsker, hvordan den her historie er endt med at blive en slags paranormal thriller-love story. Og bedre endnu, så er karakterne dybe og fulde af følelser – modstridendefølelser, farlige følelser, og så er der det mest spændende twist omhandlende forbudt kærlighed. Jeg havde overhovedet ikke set det komme!

Jeg synes faktisk den her bog var bedre end etteren. Den blev lidt mere dyb, for eksempel synes jeg at Ivys følelser omkring Tristans død er virkelig gode, og jeg havde lidt forventet jeg ville være træt af hende, at hun ville være sådan helt åhh-nej-min-elskede-er-død på en overdramatisk måde, men sådan er det slet ikke. Jeg kunne totalt sætte mig ind i hvad hun følte, og hvor forvirrende og forfærdeligt det må være for hende. Ivy er en fantastisk karakter, og hun bliver kun mere fantastisk i den her bog.

Men jeg synes så at alt det her med Tristan er lidt noget rod. Altså, han opfører sig virkelig, virkelig dumt, det er som om han overhovedet ikke tænker sig om og gør det mest latterlige ting for at komme i kontakt med Ivy. Jeg kan tænkte på mindst 20 måder han kunne have gjort det på der sikkert ville have virket bedre. Og det der med at “besætte” mennesker og få dem til at gøre ting? Det synes jeg altså ikke helt er OK, uanset hvad han er.

Til gengæld synes jeg det er fantastisk med den her forbudte kærlighed. Jeg siger ikke mere, for jeg vil ikke spolere det, men det var totalt uventet – jeg havde overhovedet ikke forventet at Ivy følte det samme, alt taget i betragtning. Åh jeg håber på mere i næste bog!

Og så det her med at det nærmest er blevet en thriller, det er vildt spændende jo! Nogen prøver tydeligvis at tage livet af Ivy, men hvem, og hvorfor? Der er også noget mystisk ved et familiemedlems død, og det hele stinker – if you know what I mean? På den der der-er-noget-fishy-ved-det-hele-måde. Det er SÅ godt!

Jeg synes faktisk den her er bedre end etteren. Det er en virkelig god serie, den er spændende og hurtigt læst, med gode karakterer og mega awesome romance. Men jeg kunne virkelig godt undvære Tristans stupiditet.

Skriv et svar

