Anmeldelse: The Lunar Chronicles #4: Winter

13206900

pink 3 stjerner

 

 

  • Titel: Winter
  • Serie: The Lunar Chronicles #4
  • Forfatter: Marissa Meyer
  • Antal Sider: 823
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Penguin
  • ISBN: 978-0-141-34024-1
  • Læst: 16/1 til 23/1

Princess Winter is admired by the Lunar people for her grace and kindness, and despite the scars that mar her face, her beauty is said to be even more breathtaking than that of her stepmother, Queen Levana.

Winter despises her stepmother, and knows Levana won’t approve of her feelings for her childhood friend–the handsome palace guard, Jacin. But Winter isn’t as weak as Levana believes her to be and she’s been undermining her stepmother’s wishes for years. Together with the cyborg mechanic, Cinder, and her allies, Winter might even have the power to launch a revolution and win a war that’s been raging for far too long.

Can Cinder, Scarlet, Cress, and Winter defeat Levana and find their happily ever afters? Fans will not want to miss this thrilling conclusion to Marissa Meyer’s national bestselling Lunar Chronicles series.


Det her er en virkelig god slutning på trilogien. Jeg var ikke helt tilfreds med måden vi kom til sluningen på, men slutningen var alt det jeg havde håbet og mere til, og det var virkelig rart!

For mig er det Winter, Kai og Levana der bar den her bog. Jeg må indrømme, at jeg fuldstændig har mistet følelsen med alle de andre karakterer, og de eneste jeg egentlig synes var spændende var de tre. Der bare alt for mange synspunkter, og jeg synes Cinder får alt alt for lidt plads taget i betragtning hvad hun egentlig betyder for plottet – og at det var hende det hele startede med.

Og det er virkelig det største problem egentlig. Bogen er god, det er den virkelig, men den føltes præcis lige så lang som den her, og der bruges helt ufatteligt meget tid på ingenting, på synspunkter der ikke er vigtige for historien lige der, og som ikke giver noget som helst til karaktererne. Jeg kedede mig nogle gange, og følte det hele blev trukket meget mere i langdrag end det var nødvendigt.

Men hvis vi nu går tilbage til Winter, så synes jeg hun var fantastisk! Skrup skingrende skør i bolden, men hvor er hun bare mega awesome! Man skulle jo ikke tro det, men i hendes kapitler bliver man virkelig suget ind i hendes personlighed og historien. Det magtspil som Kai og Levana har kørende er totalt addictive, og jeg elskede Kai som karakter. Han har virkelig rygrad, han er så meget den mest fantastiske kejser ever, og jeg elskede at han var klar til at gøre det der skulle til. Levana er selvfølgelig en nutcase af dimensioner, men hun er altså noget nær den mest perfekte skurk.

Historien er spændende, og der sker selvfølgelig en hel masse. Overall var det godt, men synes mange ting skete sådan lidt random, og det virkede ikke gennemtænkt. For eksempel synes jeg det er lidt sært at man kan starte et oprør med tre sætninger, og BUM, så er alle bare med på det. Lidt utroværdigt. Men jeg synes især det med pesten var spændende, og det Scarlet og Winter havde gang i.

Så overall en virkelig god slutning på serien, selvom jeg synes den her bog trak lidt ud, og at der var for mange synspunkter. Men slutningen er fyldestgørende, og jeg var tilfreds med den – og undervejs var jeg godt underholdt det meste af tiden.

 

2 meninger om “Anmeldelse: The Lunar Chronicles #4: Winter

  1. mhlind87

    Synd at du blev skuffet på de punkter du nævner, selv husker jeg tilbage på den bog med stor glæde. Jeg kan bare huske hvor glad jeg var for endelig at få det sidste kapitel med.
    Mine favoritkapitler var nok dem med Scarlet, mest af alt fordi hun er den af de mange personer jeg syntes bedst om 🙂

    1. Jeg tror jeg ville have været gladere, hvis der havde været mere plads til Cinder – jeg elskede hende i den første bog, og var totalt nederen over, at hele serien ikke handlede mere om hende. Hun er så awesome!

Skriv et svar

