Et kig på 2017-udgivelserne

Nu er vi jo faktisk et stykke inde i 2017 allerede, men altså. Eksamen und alles, så i får altså det her indlæg lidt senere end jeg havde tænkt. Nå, men jeg har gravet mig frem til en masse spændende YA/Fantasy/Scifi/Romance-udgivelser der kommer i 2017 (og så tillader jeg mig også at gætte lidt – jeg er for eksempel ret sikker på at vi får bog to i Boris Hansen Panteon-Sagaen i år, men jeg kan ikke lige finde en udgivelsesdato eller noget nogen steder). Anyways, jeg skal nok skrive tydeligt hvornår jeg gætter og hvornår der faktisk ER en udgivelsesdato.

Som altid, så starter jeg lige med at sige, at det kan tænkes jeg har misset en udgivelse eller to i min jagt på årets udgivelser, eller at nogen dukker op efter det her indlæg er skrevet. Pardon me, jeg hverken synsk eller har klæbehjerne. Sorry! Udgivelsesdatoer kan også blive rykket og alt det der, så det må i tage med.

Og så fordi der udkommer helt vildt meget og det her indlæg ville blive ti kilometer langt, så tager vi dem i punktform, og opdelt efter genre. Stay tuned for månedens udgivelser-indlægget, der kommer de alle sammen med hvis jeg skulle have glemt nogen eller der kommer flere til i mellemtiden.

Fantasy/Paranormal/Science Fiction:

  • Grisha #3: Skyggernes Trone af Leigh Bardugo. Udkommer 1. Februar ifølge Saxo.com, udgives af Alvilda. YA fantasy inspireret af Rusland.
  • Seeker #2: De Døde Grotter af Arwen Elys Dayton. Udkommer 1. Februar ifølge Saxo.com, udgives af Alvilda.
  • Mørkets Søn #3 af Jeanette Hedengran & Tina Sanddahl. Jeg er lidt i tvivl om den præcise dato, men jeg mener at have læst et sted at den udkommer til juni. Den udgives af Ulven & Uglen.
  • Night World #5: Den Udvalgte, udkommer 8. Februar, udgives af Tellerup.
  • Apropos Tellerup, så har jeg hørt at vi kan se frem til bog 2 i Night Angel-serien i år. Det er stadig lidt usikkert, men den er altså undervejs. Den første bog i serien læste jeg i 2015, og var en af mine absolut favoritter det år. Jeg glæææææder mig til toeren!
  • Der udkommer også bog 3 House of Secrets, De Tre Verdensvogetere. Den udkommer 1. Marts og udgives af Tellerup.
  • Og så er der jo også Sjælevært, den nyeste bog af Christina Bonde. Jeg er ikke sikker på hvornår den udkommer, men det er noget overnaturlighed, spøgelser og romantik – og så er det vistok første del af en serie.
  • Tusinde Etager, bog et i trilogien Thousandth Floor. YA Dystopi, udkommer 7. Februar fra forlaget Gyldendal. Det er noget med at i fremtiden er Manhattan et stort højhus på tusind etager, hvor man er rigere, smukkere og mere magtfuld jo højere oppe man bor.
  • The Maze Runner #5: Feberen, udkommer 10. Februar fra forlaget Høst & Søn.
  • Et Rige af Torne og Roser, den danske oversættelse af A Courth of Throns and Roses af Sarah J. Maas. Den skulle egentlig være udkommet sidste år, men det ser ud til at den ligger rimelig fast til udgivelse 28/2 fra forlaget Gyldendal.
  • Og mere Tellerup, for jeg er 99%sikker på, at Ursiderne, bog 3 i Spektrum-trilogien. So excited, hvornååååår kommer den?
  • Tellerup genudgiver de 6 bøger i Dragonlance:Legender i hardback som en trilogi, og de udkommer 29. Marts.
  • Jeg ved også, at 3. bog i Joe Abercrombies fantasy-trilogi Den Første Lov udkommer 6. April med titlen Kongers Sidste Argument, og udgives af Gyldendal.
  • Forlaget Facet udgiver Krøniken om Morika #2: Solbiens Brod den 29. Marts.
  • Det ser ud som om der kommer nye danske udgivelser af Harry Potter-skolebøgerne, i ved Magiske Skabinger og Hvor De Findes, Quidditch Gennem Tiderne mv.
  • Magnus Chase og de Nordiske Guder #2: Thors Hammer udkommer fra forlaget Carlsen 20. April
  • Endgame #3: Spillets Regler udkommer 28. April fra forlaget Høst & Søn.
  • Dronningen af Tearling #2_ Invasionen af Tearling udkommer 1. Maj fra forlaget People’s Press.
  • Dark Matter #1: Nedtælling, 1. bog i ny science fiction serie eller trilogi fra Teri Terry. Udkommer 11. Maj fra forlaget Gyldendal.
  • Og så er der godt nyt til Cassandra Clare-folket. Lady Midnight, første bog i Mørkets Magi-trilogien udkommer 18. Maj.
  • Der udkommer nye paperback-udgaver af Krigeren-serien af Josefine Ottesen, en af mine alltime favoritserier. De udkommer 31. Maj og er mega pæne.
  • Bog 2 i Lunar-krøniken, Scarlet, udkommer 31. Maj fra forlaget Høst & Søn
  • The Raven Boys bog 1 udkommer på dansk 15. Juni fra forlaget Turbine.
  • 4. Bog i Arnulf-Sagaen udkommer 1. Juni fra forlaget Bazar, og har titlen Fenrisfærden.

 

YA Contemporary:

  • Dagbog til Min Hjerne af Laura Eidnes Bregnhøj. Udkommer 1. Februar ifølge Saxo.com, udgives af Alvilda.
  • Line Grøn af Nina Rafael. Udkommer 1. Februar, udgives af forlaget Koppelwrite.
  • Ski, Kys og Røde Kinder af Lucy Ivison & Tom Ellen. Udkommer 2. Februar, udgives af forlaget Gyldendal.
  • Bone Gap af Laura Ruby. Udkommer 3. Februar, udgives af forlaget Turbine.
  • Ulven i Hjertet af Andrea Hannah. YA Thriller, udkommer 3. Februar.
  • Standby af Bjarke Schjødt Larsen, YA-contemporary om en kronisk sygdom, udkommer 6. Februar fra forlaget Alvilda.
  • Girls Can VLOG – Lucy Lockets Online Skandale, udkommer 9. Februar fra Politikens Forlag.
  • Girl Online #3: Går Solo udkommer 23/3 og udgives af Gyldendal.
  • Vores Kemiske Hjerter, udkommer 4. April fra forlaget Lindhardt & Ringhof. Noget YA alá fordelene ved at være en Bænkevarmer og En Flænge i Himlen
  • Release af Patrick Ness udkommer 4. Maj fra forlaget Gyldendal.
  • Movie Night: 12 måneder, 12 film, 12 chancer udkommer 2. Juni fra forlaget Høst & Søn. Det er noget YA romance.
  • Cicero udgiver Bog 1 i Farseer-trilogien af Robin Hobb, med titlen Snigmorderens Lærling 9. Februar.

 

NA Contemporary:

  • Skrøbelige skønhed af Amy Harmon. Beskrevet som en moderne Skønheden og Udyret, udkommer 13. Februar fra forlaget Lovebooks.
  • Off Campus #4: Til Stregen udkommer 15. Marts fra forlaget Flamingo.
  • Turbine udgiver Alt For Mange Hemmeligheder af Abbi Glines, og den udkommer 24. Marts.
  • Lovebooks udgiver Ti Små Åndedrag af  K. A. Tucker, som udkommer 27. Februar.
  • Det Ender med Os af Colleen Hoover udkommer 30. Maj fra forlaget Lovebooks.

 

Adult:

  • Besat og Tæmmet af Maya Banks, vist nok 1 og 2. bog i erotisk trilogi, udkommer henholdsvis 31. Marts og 30. Juni fra forlaget Pretty Ink.

 

 

Skriv et svar

