Anmeldelse: Kissed by an Angel #1: Til Døden Os Skiller

• Serie: Kissed by an Angel
  • Forfatter: Elizabeth Chandler
  • Antal Sider: 235
  • Originaltitel: Kissed by an Angel
  • ISBN: 9788758810713
  • Læst: 11/1 til 12/1

Ivy elsker Tristan, men da han dør mister hun troen på alt – selv de engle der har beskyttet hende hele livet. For hvor var hendes engle den aften da ulykken skete? Men Tristan er ikke forsvundet helt – han er blevet til en engel, og han har en mission. Han skal beskytte Ivy. Men allerførst skal han overbevise hende at engle virkelig findes .

Jeg skal gerne indrømme, at jeg købte de tre bøger i den her serie fordi det var en sambpak, og fordi det var billigt. Egentlig synes jeg ikke de lød super spændende, men der var 3 sampakker for 200, og det her var den eneste der havde bare lidt interesse. Fordi, altså, idéen lyder meget god, men det hele lyder simpelthen så sukkersødt og kliché-klistret, lige fra titlen til bagsideteksten.

Men den var faktisk rigtig god! Den er lidt hurtigt læst, fordi den ikke har vildt mange sider og skriften er stor, men det føles faktisk ikke rigtig som om det er en kort bog. Karaktererne føles levende, så man føler man kender dem og kan sætte sig ind i hvem de er og hvorfor de gør det de gør. Men jeg var rigtig godt underholdt, det føltes lidt som sådan en feel-good-bog, man bare kan åbne og læse i og få det bedre med alting.

Jo okay, den er lidt kliché og lidt sukkersød nogle gange, men det var virkelig ikke slemt og i hvert fald slet ikke så slemt som jeg måske havde troet. Suzanne som karakter var tit lidt kliché, og det er noget af det som Ivy og Tristan siger til hinanden også – og så er jeg temmelig sikker på jeg ved hvem the bad guy er. Men altså, overraskende rar og okay spændende, med meget mindre kliché en klisterhed end man lige skulle tro.

Det er jo ikke fordi at historien er sådan specielt revolutionerende, i hvert fald ikke indtil bilulykken. Tristan og Ivy fortæller historien på skift, og derudover er der en flok virkelig gode bipersoner. Det her er sådan en bog som man bliver suget ind i med det samme, men det er også sådan en bog man sagtens kan lægge fra sig igen. Den er virkelig god og meget medrivende, men den er ikke en af dem der er så latterligt spændende at den holder dig vågen om natten. Men det er en virkelig god feel-good-bog, med en rigtig god romance og et virkelig fint twist efter det med bilulykken.