Anmeldelse: The Pledge #2: The Essence

91b7008e-d804-4283-ad12-ec70d76d7550img400pink 3 stjerner

  • Titel: The Essence
  • Serie: The Pledge #2
  • Forfatter: Kimberly Derting
  • Antal sider: 384
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Alison & Busby
  • ISBN: 9780749011338
  • Læst: 22/12 til 25/12

“Danger, dread, mystery, and romance” (Booklist) continue in the second book of The Pledge trilogy, as Charlie’s reign is under siege from the most unusual of enemies.
At the luminous conclusion of The Pledge, Charlaina defeated the tyrant Sabara and took her place as Queen of Ludania. But Charlie knows that Sabara has not disappeared: The evil queen’s Essence is fused to Charlie’s psyche, ready to arise at the first sign of weakness.

Charlie is not weak, but she’s being pushed to the brink. In addition to suppressing the ever-present influence of Sabara, she’s busy being queen—and battling a growing resistance determined to return Ludania to its discriminatory caste system. Charlie wants to be the same girl Max loves, who Brook trusts, but she’s Your Majesty now, and she feels torn in two.

As Charlie journeys to an annual summit to meet with leaders of nearby Queendoms—an event where her ability to understand all languages will be the utmost asset—she is faced with the ultimate betrayal. And the only person she can turn to for help is the evil soul residing within.


The Essence er faktisk en rigtig god toer, men den lider lidt under de samme issues som etteren, minus den onde dronning. Til gengæld synes jeg slet ikke den har second book syndrome, faktisk synes jeg plottet blev væsentlig mere spændende i den her bog. Politiske intriger, mysterier, løgne, bedrag, snigmordere og lusken rundt? Yes please!

Først og fremmest, så havde jeg slet ikke det der problem med Sabara som jeg havde i første bog. Hun er slet ikke så karikeret ondskabs-agtig som hun var i etteren, men bliver sådan lidt mere abstrakt og nuanceret som karakter – hvilket også hænger sammen med Nick, og det der skete i slutningen af etteren. Det er lidt svært at sige mere uden at spoile, men det fungerede altså virkelig godt!

Jeg har allerede nævnt plottet, og jeg å indrømme at plotwise var toeren flere længder bedre end etteren. Jeg er en sucker for politiske intriger, hele det der spil med hvem der egentlig er på hvems side, hvem der lyver og hvem der ikke gør, backstabberi og snigmorderi, det er altså bare godt, guys! Det er ikke det bedste politiske spil ever, men for dælen hvor var det spændende! Efter slutningen er jeg faktisk stadig ikke helt sikker på hvordan det hænger sammen, og det er mega fedt!

Jeg synes stadig Charlie er vildt awesome! Okay, hun kunne godt være mere kickass-awesome-dronning-agtig, men egentlig synes jeg det var lige så spændende at hun ligesom lige skulle finde ud af hvordan man egentlig er dronning. Charlie har jo hele sit liv været den grå mus der prøver at gå i ét med væggen, og så er det altså svært pludselig at være dronning og skulle koste rundt med folk.

Til gengæld, så synes jeg fuldstændig vi mistede Brook i den her bog. Vi får pludselig kapitler fra hendes synspunkt, og det fungerede bare slet ikke! Den Brook man mødte i første bog er ligesom bare forsvundet og erstattet med en karakter lavet af våd pap og cirka lige så spændende. Øøøøøv!

Og så lige fordi jeg synes jeg bliver nødt til at nævne det, så er universet altså stadig meget diffust. Jeg ved stadig ikke rigtig hvad det egentlig er for et univers vi er i.

Så altså, en rigtig god toer, men stadig med lidt issues. Jeg var ret godt underholdt, især gennem den sidste del af bogen, og jeg er nu helt sikker på, at jeg skal læse den sidste bog også. Jeg må simpelthen vide, hvordan det her ender!

 

 

 

 

Skriv et svar

