Året der gik 2016 – og hvad 2017 bringer

Tilbage i Juli eller august skrev jeg et indlæg om, at efteråret måske blev lidt stille for mit vedkommende. Jeg skulle i gang med min bachelor, jeg havde forfærdelig meget transporttid i bus, og jeg havde to valgfag. Jeg regnede faktisk ikke rigtig med at få læst noget – jeg er hende, der altid bliver mega køresyg i bussen, så de par timer om dagen jeg sad i bussen regnede jeg heller ikke rigtig med at få brugt til noget.

MEN, efter to uger med en time hver vej i bus holdt jeg op med at være køresyg, og så skal jeg ellers love for jeg fik brugt tiden til at læse! I starten forsøgte jeg at bruge tiden på at arbejde på bacheloren, men jeg opdagede at det at sidde foran en skærm i bussen stadig gjorde mig vildt dårlig, så jeg tænkte at hey – så må det bare være sådan, og så nøjedes jeg med at læse bøger.

Så faktisk endte 2016 med at blive et af mine bedste læseår ever. Goodreads påstår at jeg har læst 116 bøger, men det passer ikke helt. Der har været en del lydbøger også, og dem tæller jeg ikke rigtig med. Min egen sammentælling (jeg har et helt excel-ark dedikeret til hvad jeg læser i løbet af et år, haha) har jeg læst 102 bøger, og det er edderbroderemig også mange! Mit excel-ark siger at jeg har læst 39440 sider, det er jo viiiiildt!

Og no worries, der kommer et indlæg om årets bedste bøger, men det må i altså vente med til efter min eksamener. Jeg får min eksamensspørgsmål lige efter nytår, og så er det ellers full speed ahead indtil den 19., hvor jeg skal op og forsvare bachelor.

Afslutningen på bacheloren betyder også at jeg er færdiguddannet – jeg skal ikke have en kandidat – så jeg skal til gengæld ud og have mig et fuldtidsjob. Det har jeg faktisk allerede fået, ansættelseskontrakten blev underskrevet lige før jul, så 1. Februar starter jeg i job, og jeg glææder mig! Jeg er dødtræt af eksamensræs, nu vil jeg bare gerne blive en pissegod programmør, for det er faktisk det jeg virkelig godt kan lide at lave.

Og så har jeg fejret job ved at købe en bil, så i 2017 bliver der ikke det vilde buslæsningstid. Til gengæld er jeg jo vild med lysbøger, og jeg har da alligevel 35-40 minutter i bil til det nye job, så det skal nu nok blive til lidt på den front. Hvor meget læsetid jeg så får må tiden vise, men jeg vil i hvert fald gerne have den halve time tilbage jeg plejede at læse hver aften inden jeg gik i gang med bacheloren. We shall see, jeg glæder mig i hvert fald til at komme i job og til at det er slut med eksamensræs og karakterpres! Og hey, job betyder forhåbentlig også penge til at købe bøger igen, yay!

5 meninger om “Året der gik 2016 – og hvad 2017 bringer

Skriv et svar

