Nyt På Reolen #113: 2016’s sidste bookhaul (og det er et godt et!)

Siden bogforum er der faktisk kommet en del nye bøger til på reolerne. Mest fra forlag eller forfattere, men der lå også lidt hårde, bogformede pakker under juletræet (yay!). Jeg kom hjem fra juleferie til alle tiders pakke fra Alvilda og en surprisepakke fra Carlsen som jeg er vildt glad for, så julen varede lige lidt længere for mig, haha!

2016-12-27-12-52-13

Jeg vil ikke afvise at der mangler nogen på billedet, der har været lidt run på siden bogforum, og min hukommelse har været optaget andetsteds. Men jeg tror at det her er alle de bøger jeg har fået siden sidst. Jeg har også fået en engelsk e-bog til anmeldelse, og den er selvfølgelig ikke med på billedet. Det er en engelsksproget Paranormal Romance, første bog i Shadow Wars-serien med titlen The Seeker. Jeg sagde ja til den, fordi den er skrevet af en dansk forfatter – Frederikke Byron – og det synes jeg var awesome! Den lyder også som noget for mig – det er Paranormal Romance jo generelt, så nu må vi se.

2016-12-27-12-53-26

Under juletræet lå den danske oversættelse af bog 11 i Heksejægerens Lærling-serien (Eller Wardstenen, den går lidt under begge navne). Bogen hedder Slithers Fortælling, og jeg har jo egentlig læst den på engelsk – men jeg vil så gerne have gjort serien færdig på dansk, for jeg kan virkelig godt lide de danske oversættelser.

Et Stykke af Månen og Hjerte i Vente er anmelderekesemplarer fra forfatter Camilla Wandahl og forlaget Høst & Søn. Hjerte i Vente har jeg ikke læst endnu, men Et Stykke af Månen har jeg læst, og den var virkelig god <3. Anmeldelse her.

2016-12-27-12-54-46

Der var fire bøger i pakken fra Alvilda, alle anmeldereksemplarer, og det her er de to af dem. Skyggetimen er 2. bog i Fjer og Flammer-serien, og hooold nu kæft hvor er den pæn ❤ Jeg har læst etteren, og selvom jeg ikke rigtig var helt solgt på den, så har jeg stadig mod på at give toeren et forsøg. Og så er jeg jo også så forbandet nysgerrig, at jeg bliver nødt til at vide hvad der videre sker!

The Seeker opdagede jeg faktisk først for nylig at Alvilda havde oversat – jeg faldt pludselig over den på saxo, og den udkom faktisk helt tilbage i september, så der kan man bare se. Det er noget fantasy, og jeg ved den har fået skide gode anmeldelser på Goodreads og hos de youtubere jeg følger der har læst den.

2016-12-27-12-55-23

Alvilda havde også sendt Havets Magi, som er 4. og sidste bog i Vandflammens Saga. Den glæder jeg mig rigtig meget til for jeg er faktisk blevet rigtig glad for den her serie. Den er så hyggelig, men samtidig spændende og fuld af magi. Anmeldelse af bog et, Det Blå Dyb her, bog to Vilde Bølger her, og bog 3 Mørke Vande her.

Bronzenøglen er 3. bog i Magisterium-serien, og den serie kan altså også bare noget med covers! Bronzenøglen er vildt pæn! Jeg har læst de første to, som var gode, så jeg er ret spændt på den her. Anmeldelse af Jernprøven her og Kobberhandsken her.

2016-12-27-12-56-02

Carlsen havde sendt en gave, en overraskelsespakke med den danske oversættelse af The Graces, som udkommer 13. Januar. Det er noget med nogle hekse, mere ved jeg faktisk ikke, men det en virkelig en flot bog! Jeg er pænt hooked på at læse den, jeg er totalt interesseret i det der mysterie om den der Grace-familie der bliver ebskrevet på bagsiden.

Forlaget Lindbak+Lindbak sendte et anmeldereksemplar af første bog i en dystopisk serie, Morgendagens Børn, med titlen Ved Daggry Dør Mørket. Forfatter er E. B. Heimdal, og jeg har allerede læst den – anmeldelse her. Masser af survival og spænding, med et skvæt romantik.

Til sidst er der Daniel, bog et i Mellem Himlen og Helvede-serien.Det er et anmeldereksemplar fra forlaget Dreamlitt, og er vist noget dystopisk paranormal/fnatasy-agtigt. We shall see, jeg har ikke læst den endnu.

 

Skriv et svar

