Anmeldelse: Dinea: Modertræets Datter

dinae

pink 2 sjerner

  • Titel: Dinea – Modertræets Datter
  • Serie: –
  • Forfatter: Louise Haiberg
  • Antal Sider: 493
  • Udgivelse: 2016
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 978-87-588-2272-3
  • Læst: 22/11 til 30/11

Dinea har været syg så længe hun kan huske.
Lægerne opfatter hendes sygdom som et mysterium,
og hun må udstå mange pinsler i deres søgen på at helbrede hende.

Om natten plages hun af det samme mareridt igen og igen …
et mareridt hvor hun regerer over et fremmed, koldt rige.

Lucien tilhører en race som for længst er blevet forvist til sagn og overtro af menneskeheden.
Da Dinea møder Lucien, bliver hun hvirvlet ind i sine mareridts verden;
et smukt og koldt rige hvor kærlighed er en svaghed.

Lucien har sine helt egne ambitioner, og for at opnå hvad han ønsker, har han brug for Dinea.
Han har ikke tænkt sig at lade nogen form for svaghed stå i
vejen for sine planer …
og absolut ikke kærlighed.


Anmeldereksemplar fra forlaget Tellerup.

Paranormal Romance er en af mine favoritgenrer, men den her handler om feer. Jeg har det lidt stramt med feer, det er lidt som om at feuniverser aldrig rigtig blæser mig bagover. Jeg troede måske lidt at Dinea så ville være den bog der endelig gjorde det, men det skete bare ikke. Vi tager det i punktform og starter med det gode:

  • Dinea, i hvert fald i starten. Dinea har masser af personlighed, og med det samme er man inde i hovedet på hende. Hun er sjov, sarkastisk og fuld af mod på livet. Hun var mega awesome!
  • Den lilla fe-verden. Lige det med, at verden var så lilla, lidt skræmmende og spøgelsesagtig, men samtidig fuld af liv synes jeg var fedt! Jeg kunne virkelig se for mig, hvordan alt det her så ud.
  • Det med modertræerne. Det var et nyt fe-twist, og det var godt udtænkt.
  • Humoren. Her tænker jeg især på chokoladesovsen.

Det knap så gode:

  • Dinea i resten af bogen. efter de første 150 sider er Dinea bare ikke Dinea længere. Det føles som om personen fra fortiden fuldstændig overtager hende, og den Dinea jeg elskede forsvandt.
  • Historien. Altså, idéen er god, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi skal have de tilbageblik på det der skete i fortiden. Jeg synes ikke de bidrager med noget, bortset fra at personligheden derfra overtager Dinea – men det var ikke meningen jeg skulle have det sådan med det kunne jeg godt mærke.
  • Romancen mellem Lucien og Dinea. Jeg følte den virkelig ikke, og jeg synes også sexscenen var totalt malplaceret. Det var den ene gang, og resten blev kun antydet.
  • Lucien. Hvad er det lige Dinea ser i ham? Jeg forstår det virkelig ikke, han har intet som helst bare tilnærmelsesvis tiltrækkende.
  • De gamle irske fe-ord. Jeg tror det er irsk i hvert fald. Feer kaldes ikke feer, de kaldes Tylwyth Teg, og helt ærligt? Jeg var simpelthen ved at kløjes i det. En skifting er en Plentyn a neidiwyd am arall. say what now? Og hvordan udtaler jeg det overhovedet?
  • Overall, så følte jeg bare ikke noget for ret meget, bortset fra Dinea i starten. Jeg blev bare aldrig rigtig fanget.

Så altså, der var nogle ting der bare ikke rigtig klikkede for mig, og det nok mest af alt romantikken og tabet af Dineas personlighed. Hvis jeg ikke føler noget for kærligheden, som fylder så meget i historien, jamen så er det også svært. Og jeg synes virkelig Dinea mistede sin personlighed.

En mening om “Anmeldelse: Dinea: Modertræets Datter

  1. Louise Haiberg

    Hej Susanne,
    Jeg er lidt bagefter (story of my life), men tusind tak for anmeldelsen. 😄
    Det glæder mig at du kunne lide Dinea i starten. 😉
    Hi hi, og jeg ved godt at Lucien er lidt af en røv og hans potentiale er meget svært at få øje på. Måske får jeg i fremtiden mulighed for at give lidt mere indblik i deres udvikling. 😉
    Endnu engang tusind tak for Anmeldelsen

    Kh.

    Louise

Skriv et svar

