Anmeldelse: Skovens Hemmelighed #3: Den Sorte Dæmon

den-sorte-daemon_356652

pink 3 stjerner

 

 

  • Titel: Den Sorte Dæmon
  • Serie: Skovens Hemmelighed #3
  • Forfatter: Jon Rex Laugen
  • Antal Sider: 407
  • Udgivelse: 2016
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 978-87-588-2430-7
  • Læst: 2/11 til 3/11

Sommerferien er slut.
Sebastian og hans stedsøster Liva vender tilbage
fra sydens varme, nøddebrune og med solbleget hår.

Heldigvis starter skoleåret med lejrtur.
Men turen bliver brat afbrudt af en frygtelig ulykke,
og hele Sebastians verden bliver revet i stykker.

Samtidig begynder han at få mærkelige drømme.
Nat efter nat besøger han en dreng og en pige
i en fremmed verden af kærlighed, ondskab og død.

Men uhyggen hjemsøger ham ikke kun i fantasien.
Han bliver forfulgt af en mystisk fremmed med klare, blå øjne.

Sebastian og Liva bliver hvirvlet ind i et dødeligt spil.
De må finde al deres mod og vilje frem,
men er det nok til at overvinde det onde som jager dem?

DEN SORTE DÆMON er tredje bind i serien om Sebastian, Liva og vennerne.
Vi anbefaler at du starter med SKOVENS HEMMELIGHED og DEN HVIDE PIGE.


Anmeldereksemplar fra forlaget Tellerup

Den her bog er anderledes end de to første, for her er faktisk to historier i. Vi følger Sebastian i nutiden, men vi følger også en historie der foregår i fortiden, og som ligesom er baggrund for alt det der sker i nutiden med Sebastian.

Det lyder jo egentlig godt nok, men jeg syntes virkelig fortidshistorien var kedelig. Ikke hele tiden, men 80% af tiden synes jeg det var kedsommelig og ikke specielt interessant, og jeg ville egentlig hellere bare tilbage til Sebastian i nutiden. Mest fordi der går lang tid før man sådan ligesom forstår hvorfor det i fortiden har noget at gøre med nutiden, og indtil da føltes det bare så ligegyldigt. Jeg følte heller ikke noget for hovedpersonerne i den del af bogen overhovedet.

Men i nutiden med Sebastian er det mega awesome! Sebastians stemme er alle tiders, og måden bogen er skrevet på fungerer bare så godt! Den del af bogen lever fuldkommen op til de tidligere, og Sebastian er alle tiders hovedperson med alle tiders personlighed. Jeg er så meget Sebastian-fan! Hans søster er også totalt sej, jeg ville lidt ønske hun fyldte lidt mere i det hele. Hun er vildt kick-ass jo! Jeg elskede de dele af bogen der foregik i nutiden med Sebastian.

Egentlig kan jeg rigtig godt lide selve historien, altså det her med dæmonen og noget i Sebastians families fortid og måden det hele bliver bundet sammen på. Men jeg synes årsagen til at netop Sebastian bliver målet virker totalt urealistisk. Det giver da ingen som helst mening, og jeg fik ikke indtryk af at vedkommende bag det hele var en skrupskør seriemorder. Det virkede så bagvendt. Så dele af historien er virkelig god, spændende og med rigtig gode actionscener, men andre dele af det synes jeg bare ikke rigtig hang sammen.

Så overall havde jeg det lidt 50/50 med den her bog. Den var god, men jeg synes ikke den var lige så god som sine forgængere, mest fordi jeg bare ikke var investeret i den del af historien der foregår i fortiden. Men nutids-delen er virkelig, virkelig god, Sebastian og hans søster er awesome, og overall var historien også god.

Skriv et svar

