Nyt På Reolen #111: Books, Books, Books!

Bogforum er jo lige om hjørnet, og jeg skal selvfølgelig have købt lidt bøger derovre. Så er det jo meget passende med en pre-bogforum-haul, for der er landet vildt mange bøger i min postkasse de sidste uger (og hvor er det i øvrigt bare pissefedt! yay, books <3, yay forlag <3). Det er anmeldereksemplarer det hele, undtagen en enkelt bog jeg selv har købt.

2016-11-10-15-04-21

Der er 13 bøger ialt (medmindre jeg ikke kan tælle, det er bestemt en mulighed!), en af dem har jeg jo så selv købt, og resten er sendt til mig til anmeldelse af fantastiske forlag og forfattere.

2016-11-10-15-05-50

Fra Dreamlitt fik jeg tre bøger, alle sammen nogen jeg virkelig gerne vil læse (well, duh, ellers havde jeg nok ikke spurgt om de ville sende dem til mig), og alle tre nogen jeg har hørt virkelig godt om. Og kan vi lige tage et øjeblik og betragte den perfektion der er Sejlvæverens Cover? SÅ PÆNT! Ritmatikeren har jeg hørt er noget fantasy, mens Sejlvæveren er en blanding af fantasy og science fiction, foregår i rummet og indeholder drager. Exilium er noget dystopisk-agtigt noget, og det plejer jo at være lige mig.

2016-11-10-15-06-49

Forlaget Alvilda sendte mig bog to i An Ember in the Ashes-serien. Jeg har læst den, og den er endnu bedre end etteren, som jo faktisk var en af de bedste bøger jeg læste i 2015. SÅ GOD SERIE, LÆS DEN!

The Beast er 14. bog i Black Dagger Brotherhood-serien. Den udkom egentlig i foråret, men den paperback-udgave der matcher alle mine andre bøger i serien udkommer først i november, så hvert eneste år må jeg lide i et halvt år, før jeg kan få den i den udgave jeg gerne vil have. Men det er det værd, en stor serie på 14+ bøger skal altså matche! Jeg har selv købt bogen, en af de eneste Bookdepository preorders jeg har lavet i år.

Diabolik er en enkeltstående science fiction YA, og det er Carlsen der har sendt mig bogen. Jeg er pt. i gang med at læse den, og jeg er omkring 50 sider inde. Indtil videre ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene, den kan falde ud til den ene side og være mega awesome, eller den kan falde helt til jorden. We shall see, men den er i hvert fald helt anderledes end noget jeg før har læst.

2016-11-10-15-07-38

Tellerup sendte en pakke med 3 bøger, hvor jeg især virkelig glædede mig til Den Sorte Dæmon. Jeg var vild med de to andre bøger i serien, og jeg har faktisk også læst den her – anmeldelse kommer på bloggen i løbet af en uges tid. Jeg synes ikke den var helt så god som de to første, men stadig god! Sjælens Pris er 3. og sidste bog i Dæmonherskerens Arving, og den er der anmeldelse af på bloggen her.  Dinea – Modertræets Datter er en enkeltstående paranormal romance, der vist involverer feer. Jeg har ikke læst den, men jeg hører gode ting om den.

2016-11-10-15-09-14

Illuminae er fra Politikens ForlagPolitikens Forlag, og er 1. bog i Illuminae-filerne, en serie som jeg er ret sikker på de fleste har hørt om. Den har været all over youtube/booktube det sidste års tid siden den udkom på engelsk. Jeg har læst den, og den er virkelig god! Anmeldelse kommer i løbet af den næste uges tid. Man skal ikke lade sig skræmme af formatet, der gemmer sig en helt fantastisk historie indeni!

Zarens Spil er første bog i en serie på to, og jeg har ikke læst den endnu. Men jeg blev oprindeligt interesseret i bogen, fordi youtuberen Benjamin Of Tomes var fuldstændig forelsket i den bog. Han talte bare så passioneret om den, at den bog måtte jeg bare læse. Den giver mig lidt Hunger Games-vibes på den gode måde, for det handler tilsyneladende om et spil mellem magikeren hvor sejrherren lever og taberen dør. Jeg er så klar, jeg tror den er mega god! Bogen er sendt til mig af Gyldendal.

2016-11-10-15-10-04

Turbine har sendt mig to bøger, den ene er bog to i DX-serien, som er helt perfekt til alle gamere. Og hvis man ikke er gamer, så er den god alligevel, der er både humor og action, og den føles lidt sci-fi-esque. Den anden fik jeg tilsendt af Turbine i samarbejde med Sidsel Katrine Slej, og det er 3. og sidste bog i Sanddrømmeren-serien. WAUW hvor er det et awesome cover i øvrigt! Hvis nogen ved hvordan man får hår som hende på coveret, så smid lige en kommentar, tak! Der er totalt kapow over det cover, jeg eeelsker det❤

Jeg regner ikke med at jeg skal powershoppe fuldstændig uhæmmet til Bogforum, jeg har ikke unlimited funds (det kunne ellers være sjovt hvis jeg havde. Så skulle i se mig slæbe!), men jeg regner da med der skal et par bøger med hjem. Som minimum Ilttyv bog 3, som jeg i dag har fundet ud af er udkommet. Must read! Og så vil jeg også gerne have fat i Soulless bog 3.

2 meninger om “Nyt På Reolen #111: Books, Books, Books!

Skriv et svar

