10 Bookish facts om mig

Jeg har før lavet indlæg om mine bookish pet peeves, jeg har lavet lidt random facts om mig, men nu tror jeg det er på tide vi kigger på de bookish facts om mig – alt fra bogmærker, tossede læsevaner, læsesnacks og alt muligt andet.

  1. Bogmærker. Jeg samler ikke på dem, og selvom jeg har en hel masse fra især Bookdepository, så har jeg en tendens til at bruge de samme 3-4 stykker altid. Resten står i et glas på bogreolen. Bogmærker fra Bookdepository har i øvrigt den perfekte tykkelse og størrelse! Bogmærker done right.
  2. Serie-marathoning. Der var faktisk engang hvor jeg var vild med at marathone serier. I ved, læse en hel serie back to back. Men efterhånden vil jeg egentlig hellere have en bog eller to imellem, så der bliver lidt forandring og man kan få tænkt bøgerne igennem inden man kaster sig over den næste.
  3. Jeg er så til gengæld ikke så vild med at begynde på en serie, hvis jeg ikke har de første par bøger – især hvis det er en trilogi. De skal stå klar på reolen, hvis nu det er en mega awesome seire jeg bare ikke kan vente med at fortsætte. Lidt mærkeligt, punk 2 taget i betragtning.
  4. Læsesnacks: popcorn og cola. Hvis jeg ikke har det i huset, kan te eller kaffe også bruges. Og chips! Jeg spiser mærkeligt nok ikke ret meget slik og chokolade, jeg er helt klart en chipsepige! Eller popcorn-pige. Begge dele faktisk.
  5. Jeg græder meget sjældent til bøger. Jeg får allerhøjst lidt blanke øjne, og den eneste bog jeg nogensinde har tudet øjnene ud til var Matched af Ally Condie. Det der med bedstefaren? Det kunne jeg bare ikke håndtere, det var SÅ sørgeligt!
  6. Jeg elsker elsker elsker at genlæse gamle børnebogsfavoritter. Britta og Silver, Fuldblod, Troldepus, Heartland og Dinotopia. Det er så nostalgisk og det er altså stadig fantastiske bøger selvom jeg er blevet voksen og alt det der.
  7. Jeg er en cover lover, så jeg kan sagtens finde på at sætte en bog på min TBR uden at vide hvad den handler om, bare fordi coveret er pænt. Jaja, det er vildt overfladisk og alt det der, og coveret har måske slet ikke noget med handlingen at gøre, men hvis coveret kan drage mig ind, så ryger den altså på min TBR. Så kan det godt være den får sparket senere hvis jeg ikke synes den lyder spændende.
  8. Jeg vil egentlig helst læse i sengen, gerne med popcorn i skål og cola på natbordet. Ja, jeg spiser popcorn i sengen, og jeg elsker det! Så hyggeligt! Men ellers kan jeg finde på at læse overalt. I bussen, i venteværelset, i sofaen, siddende ved spisebordet, liggende på gulvet. Det kommer sig ikke så nøje! Men sengen er det foretrukne læsested.
  9. True Blood er nok den bogserie jeg har anbefalet mest til andre. Skarpt efterfulgt af Black Dagger Brotherhood, Spektrum-serien. Dinotopia nævner jeg også tit, det er en helt fantastisk coffe-table-størrelse bog med de vildeste, mest fantastiske farveillustrationer og en fantastisk god historie. Harry Potter har alle jo læst, så den bliver aldrig rigtig anbefalet😛 Ih, og Hunger Games også! Den har jeg godt nok anbefalet meget! På det seneste og Ravnenes Hvisken siden jeg læste den i foråret. Ud over de kendte og meget populære serier, så anbefaler jeg faktisk også tit Mercy-serien og Shadow Falls.
  10. Jeg er jo vild med alt paranormal, men der er faktisk et par paranormale væsner jeg har det lidt stramt med. Jeg vil altid være en vampyrtilhænger, men varulve er også vildt spændende. Til gengæld synes jeg tit englebøger bliver sådan lidt for prædikende på en træls måde, selvom der er nogle virkelig gode imellem (Penryn and the End of Days for eksempel). På det sidste er jeg også lidt træt af febøger, jeg synes aldrig jeg får forklaret de gamle myter ordentligt som bøgerne tit er bygget på.

3 meninger om “10 Bookish facts om mig

Skriv et svar

