Julie Kagawa-event i Odense

I starten af September fik jeg en helt fantastisk mail fra HarperCollinsNordic. Julie Kagawa kom til Danmark i forbindelse med udgivelse af Talon-sagaen bog 2: Oprørerne. Der ville blive afholdt et arrangement i København og et i Odense, og efter at have funderet lidt over at få logistikken til at gå op, så meldte jeg mig til. Det er ikke hver dag man får chancen for at møde en stor, udenlandsk fantasyforfatter, så den mulighed blev jeg jo nødt til at gribe.

Jeg timeldte mig arrangementet i Odense, eftersom jeg jo er fra Horsens. Det blev afholdt tirsdag d. 27/9 fra 19-20 på Odense Hovedbibliotek, og eftersom jeg er i Århus om tirsdagen indtil klokken fire måtte jeg hoppe på et tog kvart i fem. Aftenmad blev til 3 cheeseburgers fra McDonalds, fordi hey – det var nemt, der er en McDonalds på stationen i Århus, og cheeseburgers er altså bare mums! Den lange togtur gjorde mig ikke så meget, jeg fik læst en bog færdig og startet en ny og lavet lidt arbejde også.

Fast forward til 18:22, og toget lander i Odense. Jeg farede totalt vild og kunne ikke finde biblioteket, men efter 15 minutters desperat stormen omkring opdagede jeg det fine (store) skilt med Bibliotek og en fin pil. Hov. Nå, men jeg fandt det til tiden, og spottede med det samme nogle andre bloggere jeg kendte.

Arrangementet startede med et interview med Julie Kagawa, der kom omkring alt fra hvordan det var at skrive en serie med skiftende hovedpersoner, om personernes navne betyder noget, om hun altid vil skrive ungdomsbøger og om hun har prøvet at skrive en contemporary. Derefter kunne tilskuere stille spørgsmål, og jeg forsøgte selvfølgelig at spørge lidt ind til hvad der kom efter Talon-sagaen. Selvfølgelig afslørede hun ingenting, men hey – jeg blev nødt til at prøve😛 Hun svarede på en masse forskellige spørgsmål, for eksempel hvad hun selv læser, hvordan det var at udgive sin første bog, hvor hun fik inspirationen til The Immortal Rules-trilogien og alt muligt andet, og det var vildt spændende! Julie Kagawa var vildt flink og havde virkelig god humor.

2016-09-27-19-09-50

Herefter var der signering, og vi fik også goodiebags. Jeg havde to bøger med til signering, Talon og den første bog i The Immortal Rules. Vi fik også et eksemplar af Oprørene, bog to i Talon-sagaen, så den fik jeg også signeret nu jeg havde fået den.

2016-09-29-11-34-51

2016-09-29-11-34-59

2016-09-29-11-34-02

Goodiebag’en indeholdt en Fantastic Beasts and Where to Find Them malebog (yay!), lidt te og notesbøger, og kom i et virkelig fint net med Talon-Sagaens logo på.

Jeg er virkelig glad for jeg tog med til arrangementet, og tak til Odense Bibliotek, Bog & Idé Odense og HarperCollinsNordic for at arrangere det hele. Jeg kan i øvrigt også afsløre, at Julie Kagawas Iron Fey-serie bliver oversat til Dansk med planlagt udgivelse til sommer næste år.

2 meninger om “Julie Kagawa-event i Odense

  1. Pingback: Nyt På Reolen #110:All them books | Sus' bogblog

Skriv et svar

