Anmeldelse: Den Sidste Vindrytter #3: Opgøret

14623950pink 3 stjerner



  • Titel: Opgøret
  • Serie: Den Sidste Vindrytter #3
  • Forfatter: Nick Clausen
  • Antal Sider: 237
  • Udgivelse: 2012
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 9788758810256
  • Læst: 12/9 til 14/9

Troldene og menneskene har sluttet fred, og Kian og Ashanti er trygt hjemme i Palindria.
Men skyerne fortsætter med at lægge verden i mørke, og det uundgåelige opgør kommer nærmere.
Ondskabens indflydelse rækker helt til vores verden, og Kian indser at hans gamle liv måske nok er fortid, men slet ikke glemt.


Okay, så bog to var lige hurtig nok for mig. Den føltes vildt rushed, og det var meget det samme hele tiden – og jeg kedede mig. Men OPGØRET var virkelig meget bedre på den front.

Det skyldes jo så, at handlingen i OPGØRET ikke er nær så præget af action. Det er ikke fordi der ikke sker noget – det gør der – men det føles slet ikke så halsbrækkende og forhastet som i toeren. Det gjorde virkelig meget for læseoplevelsen, og jeg kedede mig faktisk aldrig.

Men men, der er altså stadig noget galt med dialogerne. Måden folk taler på er bare så tåkrummende opstillet nogen gange, det føles så indøvet og ikke rigtig som noget folk egentlig ville sige. Det er især slemt med Baldragur. I ved, det føles som om bogen følger et opstillet manuskript, hvor alting er så perfekt og dialogerne så indøvede at det bare ikke rigtig virker overbevisende.

Noget af det jeg så til gengæld godt kunne lide var, at historien tog nogle uventede drejninger. Jeg havde slet ikke forventet den slutning, især med Ashanti in mente, men hvor var det rart at slutningen ikke var en standard slutning sådan som jeg måske lidt havde forventet.

Bogen skal også have credit for at være en virkelig rar historie, et rigtig eventyr med skønne personer, kamp og heltemod. Det eneste der egentlig er galt med den er, at dialogerne trækker det hele lidt ned. De er lidt for opstyltede, men derudover er det et godt eventyr med en god, overraskende slutning.

Skriv et svar

