Anmeldelse: House of Comarré #2:Kød og Blod

• Serie: House of Comarré #2
  • Forfatter: Kristen Painter
  • Antal Sider: 538
  • Originaltitel: Flesh and Blood
  • ISBN: 9788758810782
  • Læst: 4/9 til 8/9

Chrysabelle og Mal har ikke set hinanden siden kampen mod Tatiana, og Mal frygter at hun vil svigte sit løfte til ham. Chrysabelle har skjult sorgens ring, og Tatiana leder nu efter både den og hende.

Bruddet på pagten har aktiveret den hemmelige organisation, kubai mataen, der sender den charmerende vampyrdræber, Creek, ud for at beskytte Chrysabelle og ringen.

Mal mener dog at dén opgave er hans, og Chrysabelle vil slet ikke beskyttes.

Kan en vampyr, en vampyrdræber og en comarré samarbejde, eller vil deres stridigheder være til Tatianas fordel?

Det her er virkelig en god paranormal-serie! Jeg havde måske lidt forventet at bog to ville skuffe lidt i forhold til etteren, for sådan er det virkelig tit, men jeg synes den her var endnu mere spændende og endnu mere intens, især fordi plottet i den her bog bliver meget mere kompliceret.

Med kompliceret mener jeg, at hvor der før var 3-4 plottråde, så er der nu en hel del flere. Der introduceres nye karakterer, men det bliver aldrig forvirrende eller for meget. Man kan godt mærke fra starten at alle de her plotlinjer på en eller anden måde hænger sammen, og efterhånden som man kommer igennem bogen begynder de ligesom at sno sig nærmere hinanden, og det synes jeg virkelig er fedt! På den front minder den lidt om Black Dagger Brotherhood, som også har virkelig mange forskellige plotlinjer der alle sammen hænger sammen. Jeg var aldrig forvirret, men blev mere og mere investeret i historien efterhånden som plotlinjerne nærmer sig hinanden.

I forhold til nye karakterer, så introduceres vi til en heks og en fyr ved navn Creek. Creek er uden tvivl den bedste tilføjelse til den her serie, han er bare skide awesome! Han er kæk, han er awesome med en crossbow, han er bare så meget mand, og så har han hanekam og tatoveringer og synes en stærk kvinde er noget af det hotteste. Jamen hej nye bookish boyfriend❤ Derudover, så er hans plotlinje faktisk også forbandet spændende. Hvad ER det for en orden han tilhører, og hvad er deres agenda? Heksen synes jeg faktisk også var virkelig spændende, og jeg kan rigtig godt lide at der med de nye personer skiftes ofte i POV. Altså, hele bogen er i 3. person, men der skiftes synsvinkel imellem Tatiana, Chrysabelle, Mal, Creek, Doc, Heksen hvis navn jeg har glemt og Dominic. Jeg kan have glemt nogen, men you get the point. Nogle gange når en afsnit fra et bestemt POV er for langt, så begynder jeg at kede mig fordi jeg vil tilbage til de andre, men her skiftes ofte og det fungerer virkelig godt!

Overall, så er bogen virkelig spændende, jeg kan godt lide det her fremtidige univers hvor vampyrer, feer og hekse er virkelige, og jeg kan godt lide alle de forskellige fetyper. Men der er to ting som jeg havde det lidt svært med. Mal og Chrysabelle laver den her dans, hvor de begge misforstår hinanden hele tiden. Det er helt klart meningen det skal give romantisk spænding, og det gør det såmænd også, men jeg blev lidt træt af Mal og hans selvmedlidenhedsævl. Jeg er et monster, så hun fortjener mig ikke. Stoooop nu for helvede. Derudover, så synes jeg Tatiana er aaaaalt for overdrevet. Hun er ond, okay, men behøver hun være så kliche-ond? Tatiana er all about the violence, hun ævler om at myrde og dræbe hele tiden, gør sjældent alvor af det, og hvis hun gør så er det bare plain dumt. Hun er egentlig generelt snothamrende dum, det er som om hun ikke har nogle hjerneceller at flytte rundt med, og nogle gange var det sgu lidt irriterende.

Men derudover synes jeg egentlig hele bogen spillede. Den er spændende, karaktererne er livlige og nemme at relatere til, og de er alle sammen spændende. Nogle mere end andre selvfølgelig, men der var ikke nogen jeg virkelig ikke gad. Jeg synes plottet var spændende, og jeg var rimelig vild med Creek❤. Og med den måde den sluttede på, jamen så kunne jeg jo ikke andet end starte på bog 3 ASAP. SÅ spændende!