Nyt på Reolen #107: Pre-Fantasyfestival

Okay, så jeg har ikke en million at spendere på bøger til fantasyfestivalen, meeeen jeg regner da med at komme hjem med nogle stykker😛 Så det ville jo være passende at lave et bookhaul indeholdende det jeg har fået/købt/vundet siden sidste bookhaul – som faktisk var helt tilbage i juli.

2016-09-13-10-49-16

Jeg har fået fem bøger til reolerne siden sidst – hvis jeg da ikke har glemt nogen, men det tror jeg ikke. Der er tre anmeldereksemplarer, en jeg har vundet og en jeg selv har købt.

2016-09-13-10-49-39

Sandsnogens Bid er første bog i trilogien Krøniken om Morika, som er en prequel-trilogi til Morika-trilogien. Den er fra forlaget Facet, og jeg har allerede læst og anmeldt den – anmeldelse her. Celle 7 er fra forlaget Gyldendal, og den udkommer 22. September, Jeg har ikke læst den endnu, men den lyder helt fantastisk! En retssag live på TV hvor seerne bestemmer om vedkommende skal leve eller dø? I’m sold!

2016-09-13-10-50-41

Half Lost – Halvvejs Fortabt er den danske oversættelse af 3. og sidste bog i Half Bad-trilogien. Den har jeg virkelig ventet længe på, og det var den mest fantastiske slutning på en trilogi jeg har læst meget meget længe. Den er fra forlaget Carlsen. Tempest har jeg selv købt. Jeg fandt den i Bog & Idé til 29 kroner, og til den pris kan man jo ikke lade den stå. Jeg ved at Tellerup ikke umiddelbart har planer om at oversætte resten af serien, men jeg tænkte at hey – hvis jeg virkelig kan lide den, så skifter jeg bare til engelsk for resten af bøgerne.

2016-09-13-10-51-29

Red Rising #2: Gylden Søn vandt jeg i en konkurrence på facebook. Jeg læste den første på engelsk og var egentlig ikke så vild med den, men det er en af de bøger jeg ikke rigtig kan slippe i tankerne. Jeg har tit lyst til at læse den igen, hvilket jo egentlig er sært eftersom jeg ikke var specielt over the moon for den. I hvert fald har jeg nu bog to, som folk siger er bedre end etteren, og jeg vil gerne læse etteren igen – det er science fiction, og den har alle de elementer jeg burde elske, så we shall see.

EDIT: Ooog så kom jeg lige til at købe tre bøger i Bilka samme dag som jeg havde skrevet det her indlæg. Så de kommer lige med også. Jeg slap 2 for 99 for Will Grayson, Will Grayson og Dømt Ude (Som jeg BTW glæder mig SÅ meget til at læse!), og Ild kostede sølle 10 kroner.

2016-09-14-07-47-34

Nu er det ikke fordi jeg har et overvældende behov for at læse Will Grayson Will Grayson, men det var det eneste andet i tilbuddet 2 for 99 som jeg var bare en smule interesseret i. Jeg får den nok læst på et tidspunkt. Men Dømt Ude? Den skal jeg læse som det første når jeg er færdig med den jeg har gang i nu!

2 meninger om “Nyt på Reolen #107: Pre-Fantasyfestival

  1. Nikoline

    Jeg kender godt den underlige følelse af pludselig at have lyst til at genlæse en bog, som man egentlig ikke kunne lide. Det er så mærkeligt, og jeg kan ikke forklare det.

Skriv et svar

