Cover Release: Soulfinders #3: Dawn Study

Maria V. Snyder er efterhånden ved at bane sig vej til at blive en af mine go-to fantasyforfattere. Jeg læste Poison Study-trilogien for nogle år side, og selvom jeg ikke var helt tilfreds med bog tre, så gav jeg mig alligevel i kast med Glass-trilogien, som gik rent hjem hos mig.

Man skal lige være OBS hvis man overvejer at gå i gang med hendes bøger (hvilket jeg kun kan anbefale, de er altså virkelig gode!), for der er en bestemt læseorden. Man skal læse Poison Study-trilogien først, for hændelserne i Glass-trilogien og Soulfinders-trilogien sker efter Poison Study-trilogien. Så læseordenen er:

  1. Poison Study Trilogien, også nogle gange kaldet Study trilogien
  2. Glass-Trilogien
  3. Soulfinders-Trilogien

Hun har også skrevet en anden trilogi, Healer-trilogien, men så vidt jeg ved foregår det ikke i samme univers som de andre, så den kan man bare gå i krig med hvis man vil.

Coveret til bog to i Soulfinders-trilogien var helt afsindigt flot, men jeg synes ikke heeeelt Dawn Study-coveret når samme niveau.

16130760

Altså jo, det er da OK. Det er bare sådan lidt meh og intetsigende. Farverne er fine, men baggrunden er bare så intetsigende! Det ligner bare udflydende ingenting synes jeg. Not sold on that one. Jeg kan godt lide skrifttypen på titlen, og pigen med den røde kappe fungerer rigtig godt. På en måde havde jeg også forventet at coveret ville være noget lysere, med noget sol-agtigt på. Dawn Study er jo ligesom titlen ikke? I feel cheated.

soulfinders

Men man kan så ikke klage over at coveret ikke passer til resten. Selvom det ikke er super fantastisk når det står alene, så ser de helt fantastiske ud opstillet ved siden af hinanden. Farverne passer fint sammen, de har beholdt samme stil på titlen og cover, der er faktisk ikke rigtig noget at beklage sig over.

Jeg har ikke tænkt mig at smide bagsidetekst ind på Shadow Study, selvom jeg plejer at gøre det for den første bog, men så spoiler jeg Study-trilogien, så det holder jeg mig lige fra😛 Der er  er ingen af bøgerne der er oversat til dansk, og der er mig bekendt heller ikke planer om det, så man skal i kast med dem på engelsk hvis det har interesse.

On second thought, nu smider jeg bagsidetekst og cover ind til Poison Study i stedet, som er første bog man skal give sig i kast med i det her univers.

1192363

Choose:
A quick death
Or slow poison…

Yelena has a choice – be executed for murder, or become food taster to the Commander of Ixia. She leaps at the chance for survival, but her relief may be short-lived.

Life in the palace is full of hazards and secrets. Wily and smart, Yelena must learn to identify poisons before they kill her, recognise whom she can trust and how to spy on those she can’t. And who is the mysterious Southern sorceress who can reach into her head?

When Yelena realises she has extraordinary powers of her own, she faces a whole new problem, for using magic in Ixia is punishable by death…

Skriv et svar

