Cover Release: red Queen #3: King’s Cage

Hvem der end sidder med coverdesign til den her serie, så ved de virkelig hvad de laver. Det er jo ikke fordi seriens covers er propfulde af detaljer, men de er simple, spændende og gør en nysgerrig – især fordi den der catchphrase bare er så fængende på alle bøgerne. Og når man så ser hvordan de har fået serien til at se ud sammen på reolen, så kan man jo ikke andet end bøje sig i støvet. Det er cover design done right!

30226723

Coveret til bog tre er i samme simple stil som de to første, men ikke spor kedeligt! Baggrundsfarven er fantastisk, og kronen med det røde blod giver eprfekt mening for historien. Og catchphrasen, jeg ved godt den er lidt kliché, men det virker altså på mig! Jeg tænker “Alle vil brænde? Hvad? Hvem? Hvor? Hvornår? I must know!”, hvilket jo er lige præcis det en catchphrase skal gøre – gøre mig interesseret.

redqueen

Det er det her jeg taler om når jeg siger cover design done right. De ser fantastiske ud ved siden af hinanden, og bedre endnu, så har ryggen samme farve som coverne, hvilket jo så betyder at du får den her fantastiske changerende regnbueagtige effekt når bøgerne står på hylden ved siden af hinanden. I freaking love it! Der er så meget sammenhæng i coverne fra bog til bog, og det synes jeg virkelig er fantastisk! Det ser vildt godt ud!

Bog et er jo udkommet på dansk, og toeren udkommer til foråret 2017. Den første bog har beholdt samme cover som den engelske udgave, så mon ikke de gør det med resten af bøgerne også?

22328546

This is a world divided by blood – red or silver.

The Reds are commoners, ruled by a Silver elite in possession of god-like superpowers. And to Mare Barrow, a seventeen-year-old Red girl from the poverty-stricken Stilts, it seems like nothing will ever change.

That is, until she finds herself working in the Silver Palace. Here, surrounded by the people she hates the most, Mare discovers that, despite her red blood, she possesses a deadly power of her own. One that threatens to destroy the balance of power.

Fearful of Mare’s potential, the Silvers hide her in plain view, declaring her a long-lost Silver princess, now engaged to a Silver prince. Despite knowing that one misstep would mean her death, Mare works silently to help the Red Guard, a militant resistance group, and bring down the Silver regime.

But this is a world of betrayal and lies, and Mare has entered a dangerous dance – Reds against Silvers, prince against prince, and Mare against her own heart.

2 meninger om “Cover Release: red Queen #3: King’s Cage

  1. Jeg kunne godt forestille mig at de er flotte, når de står på reolen, men jeg er ikke helt fan af forsiderne desværre, de fanger mig slet ikke😛

    1. De er også meget enkle! Altså, jeg er helt klart mest fan af vilde, komplicerede og detaljerede forsider, men dem her fungerer ret godt for mig. Mest fordi de gør mig nysgerrig, haha😛

Skriv et svar

