Cover Release: (Untitled #1) Blood Rose Rebellion

Det her er simpelthen et fantastisk cover! Bogen udkommer i 2017, og det er forfatterens debut. Serien selv har ingen titel, men titlen på den første bog var det der drog mig ind. Og nu? Den bog skal bare komme og bo på min reol lige nu! Så vidt jeg har forstået er det historical fantasy, der leger med en alternativ udvikling af historien gang. Men det er så også cirka hvad jeg ved – men hey, jeg elskede His Fair Assassin-trilogien, som også er historical fantasy, så jeg er klar på mere i samme genre.

BLOOD ROSE REBELLION R3 V5.indd

Årh hvor er det bare pænt altså! Jeg er totalt forelsket i den der fantastiske blå baggrundsfarve, det giver en helt fantastisk dragende effekt, især fordi resten af coveret er holdt i to-tre andre farver. Og roserne? Ja, det passer jo til titlen, og jeg går ud fra det nok giver mening for bogens handling også. Og det er virkelig nogle fede effekter de har fået bikset sammen med roserne – jeg får en vibe af drama, død og episkhed. Indrømmet, titlens skrifttype kunne godt have været lidt mere mere, hvis i ved hvad jeg mener? den virker så simpel sammenligned med resten af coveret. Men det gør mig egentlig ikke så meget, for jeg er totalt for elsket i den der blå baggrundsfarve.

Bagsidetekst fra goodreads:

In an alternate Victorian England where social prestige stems from a trifecta of blood, money, and magic, sixteen-year old Anna Arden is barred from the society she yearns for by a defect of blood. She believes herself Barren, unable to perform the most rudimentary spells. Anna would do anything to belong, but after inadvertently breaking her sister’s debutante spells, Anna finds herself exiled with her aging grandmother to her grandmother’s native Hungary.

Her life might well be over.

But in Hungary, Anna finds that nothing about her world or her own lack of magic is quite as it seems. Fissures in the Binding that holds her world’s magic are expanding, and the ancient creatures bound by that spell beg Anna to release them. As rebellion sweeps across Hungary, Anna’s unique ability to break spells becomes the catalyst everyone is seeking. In the company of nobles, revolutionaries, and Roma, Anna must choose: deny her unique power and cling to the life she’s always wanted—or embrace her ability, destroy the Binding, spark a revolution, and change the face of magic itself.

This book will appeal to fans of Leigh Bardugo’s Grisha trilogy and Naomi Novik’s UPROOTED. 

Skriv et svar

