Personligt indlæg: Hvad Efteråret Bringer

Nu er personlige indlæg jo ikke det jeg gør mest i, men jeg synes lige jeg ville vende efteråret med jer. Efteråret herinde kommer nok til at være noget anderledes end det plejer.

Jeg plejer jo at udgive i hvert fald 3 indlæg om ugen, nogen gange mere, og af og til lidt mindre. I den virkelige verden er det jo ikke sådan at jeg læser bøger hele tiden, jeg har et studie, et deltidsjob og et hus jeg renoverer sammen med kæresten. Men uanset hvor travlt jeg har, så plejer jeg ikke at have problemer med at finde tid til blog/læsning. Jeg elsker min blog, og hvis der går for længe imellem jeg laver en anmeldelse eller et indlæg, så får jeg faktisk lidt abstinenser. Der er altid så meget jeg gerne vil vise, bøger jeg gerne vil anmelde og dele og bøger jeg har på ønskelisten.

Tilbage til det med efteråret, så er vi ved at nærme os afslutningen på min uddannelse som ICT-ingeniør. Midt august starter jeg på min bachelor, og det kickstarter 4 måneders afsindigt hårdt arbejde og lange dage. På min uddannelse er det ikke sådan, at man bare skriver en bachelor-rapport. Det i sig selv er jo en kæmpe opgave, men bachelor-rapporten for os består i 100-ish siders dokumentation af et stykke software, som vi udvikler i samarbejde med en virksomhed. Så ud over at flikke rapporten sammen, så skal jeg også udvikle et produkt der har høje nok standarder til at kunne godkendes. Det vil sige at det skal fungere, det skal indkorporere elementer af det man har lært på studiet, og det skal dokumenteres. En del af den dokumentation er jo i form af rapporten, men der er også en hel masse andet dokumentation, test planer, requirements specifications og what have you not. Og for det ikke skal være løgn, så skal vi også lave en 50-ish siders processrapport, der dækker selve processen gennem arbejdet med bachelorprojektet. Det er sådan noget som tidsstyring, opgaveinddeling, planlægning og alt det der. Nu er vi selvfølgelig to i gruppen, og dermed to til arbejdet, men alligevel.

Så altså, der er arbejde nok i bacheloren alene. Meeen, det stopper jo ikke der – vi skal også følge to normale valgfag samtidig. Nogle gange spekulerer jeg på, hvornår de har tænkt sig vi skal have tid til at sove. Ud over studiet skal jeg også passe mit deltidsjob for at det hele kan løbe rundt herhjemme, så det er 15-20 timer om ugen eller så. Så i kan nok fornemme, at tid for alvor bliver en mangelvare når vi når midt august.

Men lukker bloggen så? Nej. Pause så? Nej. Jeg har debatteret med mig selv gennem flere måneder om jeg skulle sætte bloggen helt på pause, men helt ærligt? Det kan jeg sgu ikke. Jeg elsker min blog, og selvom efteråret bliver travlt har jeg alligevel to timers transporttid hver eneste dag, som jo meget belejligt kunne bruges på læsning. Men hvis det hele lige pludselig bliver lidt for presset, så kan det altså godt være der bliver lidt stille herinde nogle uger. There, you have been warned.

Og så er det jo heller ikke fordi det hele er helt ad helvede til. Jeg glæder mig til at komme i gang med en lidt større opgave relateret til studiet, og de to valgfag klarer jeg nok (selvom jeg skælver ved tanken om DNP2). Derudover er der jo 2 x 45 minutter i bus hver morgen, og dem regner jeg med at bruge på læsning. Og med hensyn til huset så ja – vi skulle for længst have været færdige, men det er en længere historie som i kan få i et senere indlæg. Men der er lys forude, vi regner med at være færdige 15. juli, eller eventuelt lidt senere. Men som det er nu ser det ud som vi når det til d. 15. Juli, og det betyder jo også bibliotek til mig!

Så altså, consider yourself warned – der bliver måske/måske ikke nogle stille perioder i løbet af efteråret, for selvom jeg elsker bøger (og bloggen), så veeed jeg jo godt, at studiet kommer i første række. Selvom jeg virkelig godt gad at have uendelig meget tid til læsning. Og jeg lover at lave en bookshelf tour når bøgerne er på plads på hylderne!

3 meninger om “Personligt indlæg: Hvad Efteråret Bringer

  1. mhlind87

    Dejligt at høre det er ved at I kan se ende på husrenovering, det er sgu dejligt når man kan det, og så glæder jeg mig til at se dit kommende bibliotek🙂

Skriv et svar

